$
שוק ההון

האג'נדה הירוקה של אדידס מתחזקת - וגם ההכנסות

ענקית מוצרי הספורט רשמה ב-2017 רווח נקי מתואם של 1.35 מיליארד יורו - זינוק של 25.2% לעומת השנה הקודמת; אדידס פועלת בשיתוף עם ארגון סביבתי ומכרה בשנה החולפת מיליון נעליים שיוצרו מאשפה ממוחזרת

שירות כלכליסט 19:3014.03.18
חברת אופנת הספורט הגרמנית אדידס דיווחה על עלייה משמעותית במכירותיה וברווח התפעולי שלה, במקביל לחשיפת תוכניתה לרכוש בחזרה מניות שלה בשווי 3.7 מיליארד דולר.

אדידס חשפה היום (ד') את תוצאותיה הכלכליות ל-2017 הפיסקאלית, שעות מעטות אחרי שחשפה את התוכניות לרכוש בחזרה מניות שלה.

 

החברה דיווחה על מכירות בהיקף של 21.21 מיליארד יורו ב-2017, עלייה של 15% לעומת 18.48 מיליארד יורו ב-2016, הרווח התפעולי שלה קפץ ב-30.8% ועמד על 2.07 מיליארד יורו. הרווח הנקי המתואם עלה ב-25.2% ל-1.35 מיליארד יורו, אך פספס את תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.37 מיליארד יורו.

חנות של אדידס חנות של אדידס צילום: adidaswebs

 

במבט לעתיד, אדידס העלתה את יעדי הרווחיות שלה ל-2020, והיא כעת מכוונת להגדלת הכנסות הנטו שלה ב-24-22% בשנה, זאת לעומת היעד הקודם של 22-20%.

 

מנכ"ל ענקית מוצרי הספורט, קספר רורסטד, אמר כי השנה החולפת הייתה שנה חזקה עבור החברה - כלכלית ותפעולית. "התקדמנו מאוד לעבר עמידה ביעדנו להיות חברת אופנת הספורט מספר אחת בעולם. תחומי הצמיחה האסטרטגיים שלנו – צפון אמריקה, סין, והמסחר האלקטרוני".

 

למען מניעת זיהום האוקיינוסים

 

במקביל, האג'נדה הירוקה של אדידס צוברת תאוצה, ובשנה שעברה היא מכרה מיליון נעליים שיוצרו מאשפת פלסטיק ממוחזרת שחולצה מהאוקיינוס. כך על פי רורסטד, שאמר את הדברים היום בראיון ל־CNBC.

 

החברה השיקה ב־2017 שלושה דגמים חדשים של ליין הנעליים האקולוגיות אולטרה־בוסט, שיוצרו מפלסטיק ממוחזר במקום מפלסטיק רגיל. זאת בשיתוף פעולה עם ארגון Parley for the Oceans, הפעיל למען מניעת זיהום האוקיינוסים. כל זוג נעליים כזה עושה שימוש חוזר ב־11 בקבוקי פלסטיק הנאספים לאורך חופי האיים המלדיביים.

 

שיתוף הפעולה בין השתיים החל ב־2015, אז התחייבה אדידס לתמוך באג'נדה הירוקה של הארגון. מהלך נוסף של אדידס להגנה על הסביבה כלל את החלפת שקיות הפלסטיק בחנויותיה, בשקיות נייר.

 

לאחר כמה שנים קשות, אדידס רשמה התאוששות תחת הנהגתו של רורסטד, והיא הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בצפון אמריקה על חשבון המתחרה הגדולה נייקי. כמו כן היא מכרה שני מותגים עם ביצועים חלשים, מותג הגולף טיילור־מייד ומותג ציוד ההוקי CCM. מאז נטל את המושכות ב־2016, רורסטד התמקד בשיפור הרווחיות של החברה, אף כי היא עדיין מפגרת מאחורי נייקי. שתי החברות הרוויחו, עם זאת, מהעלייה במכירות המקוונות של נעליים. אדידס דיווחה כי ב־2017 זינקו המכירות המקוונות שלה ב־57%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x