$
שווקי חו"ל

AT&T לועגת לממשל: עליית המחירים בעקבות המיזוג עם טיים וורנר - 45 סנט בחודש בלבד

חברת התקשורת והממשל נערכים לקרב המשפטי שיחל בקרוב; ב-AT&T טוענים כי נתוני הממשל עצמו מוכיחים שהנזק לצרכן בטל בשישים, והתחרות בשוק האמריקאי רק תגבר בעקבות המיזוג

בלומברג 13:0310.03.18
AT&T תוקפת את התביעה שהגיש משרד המשפטים האמריקאי נגד השתלטותה המתוכננת על חברת טיים וורנר בסך 85 מיליארד דולר, וטוענת שמומחה כלכלי מטעם הממשל עצמו הגיע למסקנה שהעסקה תעלה את המחירים למנויי הטלוויזיה ב-45 סנט בחודש בלבד. לגרסת הממשל האמריקאי, המשמעות הכלכלית של המיזוג שונה בתכלית. 

 

 

ענקית הטלקומיניקציה לעגה לטענה של משרד המשפטים האמריקאי לפיה הצרכן עלול להיפגע כתוצאה מהעסקה, ואמרה שהניתוח של הממשלה עצמה מראה שהעסקה תגרום לנזק מינימלי בלבד לצרכן. היא גם טוענת שהמיזוג עם טיים וורנר שבבעלותה הרשתות CNN ו-HBO תאפשר לה להתחרות ביתר יעילות ביריביה כמו קומקאסט ונטפליקס, והכל לטובת הצרכן. "עליית המחירים שחישבה הממשלה היא כל כך זניחה, שבהינתן האי ודאות המובנית של התחזית הזאת, אי אפשר אפילו להבחין בינה לבין סכום אפס", כך AT&T.

 

 

שני הצדדים מתכוננים כעת לעימות המשפטי ביניהם שיחל ב-19 במרץ בבית משפט בוושינגטון. זהו אתגר משפטי נדיר כיוון שהוא עוסק בהתקשרות בין שתי חברות שפועלות בשני חלקים שונים של אותה שרשרת אספקה. עסקאות מסוג זו בדרך מאושרות באמצעות הסדר, והתוצאה עשויה להשפיע על מיזוגים דומים שממתינים לאישור כמו הרכישה המוצעת של CVS Health Corp את חברת הביטוח Aetna.

 

AT&T תיארה את ההתנגדות של הממשל כבעלת מניעים פוליטיים, ורמזה שמי שעמד מאחורי החלטת משרד המשפטים הוא לא אחר מאשר הנשיא דונלד טראמפ. השופט שידון במקרה מנע מ-AT&T לחקור את הסוגייה במהלך הדיונים.

 

טענת הממשל העקרונית היא שהמיזוג ייתן ל-AT&T, שהיא הבעלים של DirectTV וספקית הטלויזיה בתשלום הגדולה בארה"ב, יותר כוח בבואה לשאת ולתת על תכנים מול מפיצים מתחרים, ולהעלות מחירים. לטענת משרד המשפטים, העסקה מהווה "איום בלתי מתקבל על הדעת לתחרותיות", ותאפשר ל-AT&T לחנוק את הצמיחה של מתחריה. האחרונה מכחישה זאת וטוענת שדווקא המיזוג עם טיים וורנר יסייע לה להציג תוכן נוסף לצרכנים. 

 

 

הממשל צייר את עליית המחירים העתידית בצורה שונה מאוד מ-AT&T, ולטענתו המיזוג יגרום לעליית המחירים שנגבים מספקים יריבים של טלוויזיה, למשל עבור התוכן של טיים וורנר, וזאת בשיעור כולל של 61 מיליון דולר בחודש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x