אל על מוחה: הטיסות הקצרות של אייר אינדיה מישראל להודו פוגעות בנו
יום לאחר שנתניהו אישר באופן סופי את נתיב הטיסה המקוצר של חברת התעופה ההודית מעל סעודיה, מסירה חברת התעופה הישראלית את הכפפות: "מדובר ביתרון משמעותי לחברה הזרה, דורשים הדדיות"
אל על חוששת שהטיסות המקוצרות של אייר אינדיה מישראל להודו יפגעו בפעילותה, ומבקשת לאפשר גם לה לטוס מעל שטח סעודיה - או לשלול את הזכות גם מאייר אינדיה.
- זה קורה: טיסה להודו בחמש שעות וב-710 דולר
- נתניהו: סעודיה אישרה לאייר אינדיה לטוס מעל שטחה בדרך לישראל וממנה
- אל על פנתה רשמית: רוצים לטוס מעל סעודיה
אייר אינדיה החלה אתמול למכור כרטיסי טיסה במסלול ישיר ומקוצר בקו שבין ניו דלהי לנמל התעופה בן גוריון, אחרי שמוקדם יותר השבוע מסר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי סעודיה נתנה לחברה ההודית היתר לטוס מעל שטחה במסגרת נתיביה החדשים אל ומתל אביב. המעבר מעל השטח הסעודי יקצר את משך הטיסה ביותר משעתיים לכ-5 שעות.
אל על, כמו כל חברות התעופה הישראליות, אינה מורשית לטוס מעל שטח סעודיה - כך שהטיסות שהיא מציעה מישראל להודו הן ארוכות יותר ויקרות יותר מהטיסות החדשות שמציעה אייר אינדיה. אל על מפעילה כיום ארבע טיסות שבועיות למומבאי, אך משך הטיסה נאמד בשבע שעות במקום חמש בגלל הצורך לטוס דרומה לעבר אתיופיה ומשם מזרחה להודו, במקום לטוס ישירות מעל סעודיה.
בתגובה למסלול הטיסה החדש שמציעה אייר אינדיה, פנתה אל על לבורסה והביעה מחאה על ההסדר החדש שלטענתה "מונע הזדמנות שווה והוגנת". החברה הישראלית כתבה כי היא "מעריכה כי התקדים, אשר מהווה יתרון משמעותי לחברת התעופה הזרה, עלול לפגוע בפעילות החברה באופן ובהיקף שאין ביכולתה לכמת בשלב זה - בפרט אם תאפשר מדינת ישראל לחברות זרות נוספות לטוס בנתיבים מקוצרים שאינם מתאפשרים לחברה".
עוד כתבה אל על כי פנתה למדינת ישראל ולגורמים בינלאומיים רשמיים נוספים, וביקשה להקפיד על הדדיות במתן זכויות הטיסה - כלומר לאפשר גם לאל על לטוס להודו בנתיב הטיסה המקוצר, או לשלול את הזכות לטוס בו גם מאייר אינדיה.