אופנהיימר: "לא מאמינים למאסק – לא קונים את התחזיות של טסלה"
אנליסט טכנולוגיות האנרגיה של אופנהיימר אמר בראיון ל-CNBC כי "אנחנו לא מייחסים חשיבות למה שמאסק אומר – טסלה צריכה לפתור את בעיית תחזיות הייצור שלה"
אלון מאסק הבטיח אתמול בערב, במסגרת פרסום הדוחות הכספיים של טסלה, כי החברה תעמוד ביעדי הייצור שהציבה למכונית החדשה שלה, מודל 3, בטווח הקצר ובטווח הארוך. באופנהיימר לא ממש מאמינים לו. האנליסט הבכיר של אופנהיימר בענייני טכנולוגיות אנרגיה, קולין רוש (Colin Rusch), אמר היום (ה') בראיון ל-CNBC - "אנחנו בגדול לא מייחסים חשיבות למה שהוא אומר".
- אלון מאסק: בלי משכורת אבל עם אפשרות לבונוס אימתני
- סדרת מרוצי רכב חשמלי יוצאת לדרך
- הרכב האוטונומי של טסלה התנגש בכבאית ב-105 קמ"ש
מאסק וטסלה פרסמו בשנים האחרונות שוב ושוב תחזיות ייצור שהתבררו בהמשך כמופרכות, ויצרנית המכוניות החשמליות חזרה ונתנה הסברים שונים ומשונים על הסיבות לפיגור. עובדה זו לא פגעה בפופולריות של החברה, שקיבלה עשרות אלפי הזמנות למודל 3, המכונית הפחות יקרה של טסלה, עוד לפני שהגיעה לפס הייצור.
אתמול עדכנה טסלה כי היא אכן נמצאת במסלול לקראת עמידה ביעד שהציבה, לייצור שבועי של 5,000 מכוניות ממודל 3 עד לסוף הרבעון השני. תחזית זו של טסלה היא למעשה תחזית מעודכנת, לאחר שהיעד האמור נדחה כבר פעמיים - לפי התחזית המקורית והראשונה שפרסמה החברה בשנה שעברה היא אמורה היתה לעמוד ביעד של 5,000 מכוניות לשבוע כבר בסוף 2017.
לשאלה הספציפית שהוצגה לו בראיון, על האם הוא מאמין למאסק, תשובתו של רוש היתה ברורה – "לא". אשר להודעת החברה מאתמול על העמידה הצפויה ביעדים למודל 3 אמר רוש, "אנחנו לא ממש קונים את זה. אנחנו מעריכים שיהיו להם שורה של בעיות בייצור. טסלה צריכה להכיר בעובדה שיש לה כמה בעיות קשות".
רוש הדגיש כי המצב של תחזיות מופרכות שחוזרות על עצמן רחוק מלהיות תקין. "אם הם פתרו את הבעיה של לשגר מכונית רודסטר לחלל הם צריכים לפתור את העניין של לספק תחזיות ייצור נכונות, אבל הם לא", אמר רוש - שהתייחס בדברים לשיגור הרקטה האחרון של ספייס-אקס (SpaceX), חברת הרקטות של מאסק, ששיגרה השבוע לחלל באמצעות הרקטה המשודרגת והחדשה שלה את מכונית הספורט של טסלה מדגם רודסטר (Roadster).
בה בעת, רוש פירגן לחדשנות המובילה של טסלה ולחוויה ה"כיפית" של הנסיעה במכוניות שלה, ואמר באופן כללי שמכוניות חשמליות הן העתיד של הענף - ושליצרניות המסורתיות יהיה קשה מאד לסגור את הפער מול טסלה ויתר היצרניות החדשניות.
רוש מחזיק בהמלצת 'החזק' למניית טסלה, ללא מחיר יעד (מחיר היעד הגבוה ביותר בשוק על מניית טסלה עומד על 500 דולר). בתגובה לדוחות טיפסה אתמול מניית טסלה ב-3.3% ל-345 דולר. מניית טסלה טיפסה ב-25% ב-12 החודשים האחרונים ושווי השוק של החברה עומד היום על 55 מיליארד דולר.