מטומי גייסה 103 מיליון שקל למימון רכישת 10% מטים אינטרנט
מנכ"ל מטומי, שמחזיקה ב-80% ממניות טים: ""החברה מייצרת לנו הכנסות משמעותיות מדי שנה, כך שהרכישה הזו מאוד כדאית לנו"
חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי גייסה 103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה. להנפקה שרובה נעשתה באמצעות גיוס מגופים מוסדיים נרשם ביקוש יתר בהיקף של כ-344 מיליון שקל מתוכם 280 מיליון בשלב המוסדי ועוד 64 מיליון בציבורי. כרבע מהגיוס נעשה על ידי המשקיעים של החברה, בהם קרן ברוש, הפניקס, מיטב דש ואילן שילוח.
- מטומי מעוניינת לגייס אגרות חוב להמרה בהיקף של 25 מיליון דולר
- אחרי שמונה חודשים: מטומי שוב מחליפה מנכ"ל
- מטומי ממשיכה להצטמצם: ויתרה על תפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות ואירגנה מחדש את ההנהלה
בשיחה עם "כלכליסט" אמר מנכ"ל מטומי, ליעם גלין, כי כשני שלישים מהמימון מיועדים לרכישת 10% נוספים מחברת טים אינטרנט (Team Internet) הגרמנית, שעוסקת בניווט ופרסום ברשת; שאר הכסף מיועד להמשיך לבנות את העסקים של מטומי בדגש על התחומים שבהם מתמקדת החברה - פרסומות בתוך אפליקציות. מטומי מחזיקה כיום ב-80% ממניות טים אינטרנט.
לדברי גלין, "טים אינטרנט מייצרת לנו הכנסות משמעותיות מדי שנה, כך שהרכישה הזו מאוד כדאית לנו. היא מהווה נתח משמעותי מהכנסות והרווחיות שלנו. אנחנו נעבור בקרוב לדיווח רבעוני ובו נתחיל לפרסם את המספרים של שתי הפעילויות בחברה.
לאחר רכישה זו תחזיק מטומי 90% מטים אינטרנט, שלב נוסף בדרך להשלמת רכישת 100% מהחברה בנובמבר 2018.
במטומי מועסקים כיום כ-230 עובדים, 110 מהם בישראל, לאחר גלי הפיטורים שעברה החברה. לדברי גלין, "במבט קדימה אני יכול לראות גידול בתחומי הפעילות. איני רואה סימנים לחרדה".
מטומי נסחרת במקביל בתל אביב ובלונדון. החברה עברה כמה זעזועים בחודשים האחרונים לרבות החלפת מנכ"ל ופיטורים של עשרות רבות של עובדים ותוכנית רה-ארגון מקיפה.