אל על מבטלת את מותג UP - תפעיל דרגות שירות שונות במחלקת תיירים
החברה תציע מעתה במחלקת תיירים שירות הנע בין מינימום הכולל העלאת תיק יד ללא כבודה נוספת למקסימום של שני תיקי יד ואפשרות לגמישות בתנאי ביטול הכרטיס; משיקה במקביל קו חדש לסן פרנסיסקו
חברת אל על מודיעה היום (ד') על ביטול מותג הלואו קוסט UP - ושינוי מתכונת הטיסות לאירופה במחלקת תיירים, באופן שיציע ללקוחות חלוקה בין שלוש דרגות שירות. החברה הודיעה עוד על השקת קו חדש לסן פרנסיסקו ברבעון הרביעי של השנה.
- המועמד המוביל למנכ"ל אל על: סמנכ"ל הסחר של החברה
- הדירוג של נמל התעופה בלונדון: אל על בין 4 החברות המזהמות ביותר
- מתחילת השנה עברו בנתב"ג 18.8 מיליון נוסעים - עלייה של 16.1%
על פי המתכונת החדשה שתתבצע לאחר ביטול UP תינתן ללקוח במחלקת תיירים אפשרות בחירה בין שלושה סוגים שונים של חבילות מוצרי טיסה: המוצר הבסיסי והזול ביותר ("לייט") יאפשר עלייה למטוס עם תיק יד וקבלת ארוחה, ללא אפשרות לביטול או שינוי - כנהוג בחברות הלואו קוסט; דרגת השינוי המשופרת "קלאסיק" תאפשר בנוסף בחירת מושב, משלוח כבודה ואפשרות לשינוי או ביטול בתוספת תשלום. החבילה השלישית והטובה ביותר במחלקת תיירים ("פלקס") תכלול בנוסף לאמור בחבילה השנייה גם הוספת תיק יד שני וגמישויות בתנאי הביטול והשינוי.
המתכונת החדשה תיכנס לתוקף במהלך הרבעון הרביעי של השנה (2018) בכל יעדי החברה לאירופה - כאשר מכירת כרטיסי טיסה על פי מתכונת זו תושק במהלך הרבעון השני. מטרת המהלך על פי החברה "לתת מענה רחב ככל הניתן ללקוחות השונים ולהתמודד טוב יותר עם התחרות הגוברת ביעדים אלו".
בהודעה נאמר עוד כי במסגרת יישום המתכונת החדשה, יבוצע חידוש לפנים המטוסים ליעדי אירופה. החידוש יכלול החלפה בהדרגה של מושבי התיירים והעסקים בחלק מצי המטוסים צרי הגוף של החברה.
השינוי המבני אושר אתמול על ידי דירקטוריון אל על. ההחברה צופה כי למתכונת החדשה תהיה השפעה חיובית על תוצאותיה הכספיות אך לא במונחים מהותיים.
"להעניק ללקוחות מה שהם רוצים"
חברת אל על צפויה להודיע בקרוב על זהות המנכ"ל החדש שלה: המנכ"ל היוצא דוד מימון הודיע על פרישתו בנובמבר האחרון והוא צפוי לעזוב את החברה לאחר תהליף חפיפה עם המנכ"ל המחליף. אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי סמנכ"ל הסחר של אל על גונן אוסישקין הוא המועמד המוביל והמועדף על ידי ועדת האיתור שהוקמה על ידי הדירקטוריון.
היום הסביר אוסישקין בשיחה עם כתבים את המהלך האסרטגי החדש: ”עשרות אנשי צוות של אל על עבדו על התוכנית החדשה המיועדת להעניק ערך ללקוחות ולשדרג את החברה. מטרה היא להעניק ללקוחות את מה שהם רוצים. אחרי ארבע שנות הפעלה אנו מבינים שחברת UP עשתה את שלה - יש גם קושי להחזיק מותגים רבים. מה ש-UP עשתה היה טוב אך לא מספיק. אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו רוצים חופש בחירה - חלקם רוצים לטוס ללא מזוודה ומוכנים לשבת איפה שנוח לחברה".
"מדובר במסלולי טיסות שבפועל גם קל לנו יותר לשווק אותן. הן יותר פשוטות וברורות. באוקטובר 2018 תצא הטיסה הראשונה שבה בעצם יהיה אפשר לבחור הכול והשיווק יתחיל באפריל. הכרטיס יהיה גמיש ומשתלם”, הסביר אוסישקין.
"כשמוניתי לתפקיד המנכ"ל לפני ארבע שנים, בניתי תכנית אסטרטגית לעשור הקרוב. פעילותנו בשנים האחרונות מראה שיישמנו את רוב מטרותינו", כך סיכם היום דוד מימון את ארבע שנות כהונתו בתפקיד המנכ"ל. "חווינו גידול משמעותי של 32% במספר הנוסעים בארבע השנים האחרונות, הכנסנו מטוסי דרימליינר חדישים - המטוס השלישי יגיע בחודש הבא ובסוף השנה נהיה עם שבעה מטוסים. מטוסי הדרימליינר יבטיחו התמודדות טובה מול המתחרים", הוסיף מימון.
"בתקופתי קבענו שצפון אמריקה היא עוגן חשוב. לכן נפתחו קווים לבוסטון ולמיאמי. בפועל, כיום אל על מגיעה ל-36 יעדים בעולם מתל אביב. מעבר לכך, חתמנו על הסכמים חדשים רבים לקוד שייר ושיתוף עם חברות אחרות. שיפרנו את האתר שלנו, בסוף השנה נשיק אתר חדש ונשיק טיסות בשיווק אוטוממטי מותאם אישית באופן שיאפשר חוויית לקוח שונה מהמוכר כיום וישדג את מכירותינו באינטרנט".
מימון הוסיף בעניין זה כי אל על משיקה קו תעופה חדש לסן פרנסיסקו: “אין זה סוד שצפון אמריקה מהווה את מרבית הכנסות אל על. לכן אנו משיקים קו לסן פרנסיסקו ברבעון הרביעי של השנה, ואנו יוצאים לדרך כעת ומקווים שברבעון הרביעי הקו יושק. אנו רוצים נוכחות חזקה בחוף המערבי ואנו נמצאים בתהליך התחדשות היסטורי".
עוד הוסיף מימון: "קבענו בתכניתנו האסטרטגית שאנו מייחסים חשיבות גבוהה להכנסות שאינן מגיעות מתחום התעופה. השקנו את כרטיס האשראי FLY CARD, נכנסנו לעולם התיירות וכיום לקוח שלנו יכול לשלם על חדר במלון בנקודות. אנו מאפשרים גם תשלומי ביטוח נסיעות לחו"ל בנקודות ובחודשים הקרובים נפתח מיזם חדש של בית ספר לטיסה בארצות הברית - נכשיר דור פוטנציאלי נוסף של טייסים שלא עברו דווקא בחיל האוויר. חיל האוויר הוא כמובן העוגן של אל על, אך אנו מרחיבים את האפשרויות שלנו. במקביל אנו נערכים להקמת מרכז מבקרים חדש ולכניסה לתחום השכרות הרכב".