המשקיע שירכוש 50% מקורוס של עידן עופר: תאגיד באוננג הסיני
התאגיד יקבל את השליטה במיזם הרכב הסיני שבבעלות קנון של עידן עופר ותאגיד המכוניות הסיני צ'רי; קורוס דיווחה בחודש שעבר על הפסד של 43 מיליון דולר ברבעון השלישי, בעקבות ירידה במספר המכוניות שמכרה
- לאחר שורה של הפסדים: קנון מסכמת את הרבעון השני עם רווח
- קורוס נערכת להשקת מותג חדש לצעירים
- משקיע סיני רוכש 51% מקורוס - תמורת 942 מיליון דולר
ביוני האחרון דיווחה קנון על הכנסת משקיע לקורוס בהיקף של 6.5 מיליארד יואן. עתה נחשפת זהות המשקיע והתקדמות העסקה לכדי השלמה. באוננג גרופ, חברת ההשקעות של המיליארדר הסיני יאו ז'נואה מחזיקה ב-40 קניונים ומרכזי קניות ברחבי סין, ופעילה בתחומי נדל"ן נוספים ובפיננסים. זוהי כניסה ראשונה של המיזם לתחום כלי הרכב.
עפ"י דיווח ב-CNBC, תזרים באוננג 6.5 מיליארד יואן (כ-977 מיליון דולר) לקופת קורוס ההפסדית, ותקבל 50% ממניות החברה, כלומר את השליטה. אחזקות צ'רי וקנון, המנוהלת ע"י ברק כהן ומצויה בשליטת עידן עופר, יחזיקו בחלוקה שווה 50% מהמניות. העסקה מותנית בתנאים מסויימים, אולם נודע כי באוננג העבירה כבר 158 מיליון דולר לחברה.
קורוס מפסידה מדי רבעון עשרות מיליוני דולרים. בחודש שעבר דיווחה החברה על הפסד של 43 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017 - בהשוואה להפסד של 72 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2016, ירידה של 39%. ההפסד מתבטא בדו"חות קנון, שמחזיקה כאמור במחצית ממניות קורוס.
הירידה בהכנסות נובעת מקיטון של 53% במספר המכוניות שנמכרו על ידי קורוס ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל - ל-2,700 מכוניות. ההפסד הגולמי של קורוס ירד ב-58% ברבעון, והסתכם ב-14 מיליון דולר כתוצאה מירידה במספר המכוניות שנמכרו.
מאמצי החברה לשרוד נוכח הירידה החדה בנזילותה, ניכרים בהפחתת הוצאות המחקר והפיתוח ל-200 אלף דולר ברבעון השלישי בהשוואה ל-6 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם הוצאות המכירה והשיווק, ההנהלה והכלליות קטנו ב-35% והסתכמו ב-17 מיליון דולר. זאת כתוצאה מקיצוץ בהוצאות הפרסום והשיווק ומצעדי התייעלות שנקטה החברה. ההפסד התפעולי התזרימי המתואם (Adjusted EBITDA) קטן ל-17 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד EBITDA של 23 מיליון דולר ברבעון המקביל.
קורוס נושאת על גבה התחייבויות פיננסיות נטו של 892 מיליון דולר. החברה השיגה ביולי 2017 את הסכמת הנושים לפרוס מחדש את תשלומי הקרן שהיו מיועדים להתבצע ב-2018-2017, כך שכמעט כל התחייבויותיה אמורות להיפרע בין השנים 2019 ל-2022. קורוס מיצתה את שלוש מסגרות האשראי שלה בסכום כולל של 750 מיליון דולר. בחודשים האחרונים נרשם שיפור משמעותי במכירות, להיקף של 3000-4000 מכוניות בחודש.