$
בורסת ת"א

רכישה שביעית לפרוטרום מתחילת השנה – והפעם 51% מתורפז תמציות בושם וטעם ב-41.5 מיליון שקלים

הרכישה מתבצעת במסגרת המגמה בחברה לרכוש חברות ולהתפתח לעוד תחומים כדי להגיע ליעד מכירות של 2 מיליארד דולר.; הרכישה התבצעה לפי שווי חברה של 54 מיליון שקל

דרור רייך 14:2706.09.17

חברת פרוטרום לא עוצרת ומדווחת על רכישה שביעית מתחילת 2017. הרכישה משיקה לתחום פעילות הליבה שלה. מדובר בתחום חדש וצומח בעולם שאליו נכנסת פרוטרום - תחום תמציות הבושם .

 

 

הפעם מדובר ברכישת 51% מחברה ישראלית בשם תורפז תמציות בושם וטעם. הרכישה מתבצעת לפי שווי חברה של 54 מיליון שקל כאשר פרוטרום תשלם 14.5 מיליון שקל בעבור המניות ובנוסף הבטחה להשקעה בחברה של 27 מיליון שקל. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של תורפז.

אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי מנכ"ל פרוטרום צילום: אוראל כהן

 

על פי דוחותיה הניהוליים של תורפז, מחזור המכירות שלה ב- 12 החודשים שהסתיימו ביוני 2017, הסתכם ב- 23 מיליון שקל. תורפז הוקמה בשנת 1970, היא מעסיקה 16 עובדים ומחזיקה באתר מו"פ ומנהלת ייצור ושיווק בישראל. לאחרונה החברה פתחה גם בניו ג'רזי מרכז מו"פ, מפעל ייצור ומערך שיווק ומכירות.

 

השוק העולמי של תמציות בושם גדול יותר מזה של תמציות הטעם ונאמד בשנת 2016 בכ- 13.2 מליארד דולר (היקף גדול מתחום הטעמים המוערך בכ- 11 מיליארד דולר). כמו כן, הערכות הצמיחה לשוק זה גובהות יותר – 5.1% בשנים 2015 עד 2020 לעומת כ-3.1% בשוק הטעם.

 

תמציות הבושם נמכרות ללקוחות בתעשיות הבישום, הקוסמטיקה, הטיפוח האישי, חומרי הניקוי, טיהור האוויר והנרות הריחניים. בדומה לתמציות הטעם מהוות תמציות הבושם תערובות המפותחות ומותאמות בהתאם לדרישות הלקוחות.

 

"בעבר ויתרנו על רכישות בתחום הבשמים"

"אנחנו רואים הזדמנויות צמיחה מעניינות ומגוונות בתחום תמציות הבושם, במיוחד בשווקים מתעוררים, ופוטנציאל לביצוע רכישות, גם של חברות להן יש פעילות משולבת של טעמים ושל בשמים" אומר אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל של קבוצת פרוטרום. "בעבר ויתרנו על הזדמנויות רכישה של חברות שעיקר פעילותן היה בתחום הבשמים, ברם במסגרת החלטתנו האסטרטגית החדשה נקדם גם רכישות כאלה".

 

רכישת תורפז זו הרכישה השביעית שפרוטרום מבצעים השנה, בנוסף לרכישת חברת הטעמים הדרום אפריקאית Unique Flavors, חברת הטעמים הצרפתית René Laurent, חברת הטעמים הווייטנאמית WFF, רכישת חברת פתרונות טעם לתחום הגלידות והקינוחים הברזילאית SDFLC, רכישת Flavours & Essences האנגלית ורכישת Mühlehof השוויצרית.

 

משנת 2015 רכשו בפרוטרום 26 חברות כדי להגיע להשגת היעד השאפתני של מכירות בהיקף של 2 מיליארד דולר, עם שיעור רווחיות של 22% עד שנת 2020. חברת הטעמים סיימה את 2016 עם הכנסות של 1.15 מיליארד דולר, הרווח הנקי טיפס ב-15% ל-95 מיליון דולר.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x