העלאת המחיר לא הוכיחה את עצמה: צניחה של 18.5% במכירות קופיקס
מכירות קופיקס הסתכמו ב-24 מיליון שקל ברבעון. מנגד, רשת סופר קופיקס הציגה קפיצה של 5.1% במכירות סניפים זהים ברבעון השני של השנה
שחיקה במכירות רשת בתי הקפה קופיקס. הרשת מציגה ירידה של 18.5% בהכנסות הרבעון השני שהסתכמו ב-24 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת משחיקה של 5.2 מיליון שקל במכירות בתי הקפה ומקיטון של 400 אלף שקל בהכנסות ממכירת זכיונות.
- מתרחבת בעולם: קופיקס תפתח רשת בתי קפה בטורקיה
- חיים אהרון מנכ"ל קופיקס התפטר מתפקידו - יקי ודמני יחליפו
השחיקה במכירות, שנבעה בין היתר ממהלך של העלאת מחיר המכירה שביצעה הרשת בפברואר מ-5 ל-6 שקלים לפריט, הובילה את רשת בתי הקפה לירידה של 15% ברווח הגולמי ברבעון השני של השנה ל-5.88 מיליון שקל.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הוצאות התפעול של רשת בתי הקפה עלו ב-50% ברבעון השני ל-2.3 מיליון שקל בשל מעבר של 13 סניפי בתי קפה להפעלה עצמית של החברה במקום באמצעות זכיינים.
רשת המרכולים מציגה עליה בהכנסות בשל פתיחת סניפים חדשים. מגזר המרכולים סיים את הרבעון עם הכנסות של 49.8 מיליון שקל לעומת מכירות של 27.3 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. מכירות הסניפים הזהים ברשת המרכולים גדלו ברבעון ב-5.1% ביחס לרבעון המקביל - כאשר נתון זה מנטרל את השפעת הסניפים החדשים.
עם זאת, הוצאות התפעול והמכירה של המרכולים זינקו ב-67% כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים והסתכמו ב-12.2 מיליון שקל.
את הרבעון מסכמת הקבוצה עם מעבר להפסד של 996 אלף שקל, לעומת רווח של 1.25 מיליון שקל ברבעון מקביל, שמקורו ברווח של 634 אלף שקל מתחום בתי הקפה בקיזוז הפסד של 1.68 מיליון שקל מרשת המרכולים.
רשת בתי הקפה מונה 137 סניפים ורשת המרכולים מפעילה 29 סניפים. סופר קופיקס מתכננת לפתוח 8-10 סניפים נוספים בחצי השנה הקרובה. בנוסף, מפעילה החברה 19 סניפי בתי קפה במוסקבה, רוסיה – 2 מהם בהפעלה עצמית והיתר בזכיינות, ונמצאת בהליך הקמת 2 סניפים נוספים בסנט פטרסבורג.