רטרו באמזון ובסט ביי: סוכני מכירות יגיעו הביתה
הסוכנים הנודדים של רשת האלקטרוניקה ימליצו על מכשירים; אנשי המכירות של אמזון יאפשרו לנסות את הרמקולים החכמים
ענקית הקמעונאות אמזון ורשת בסט ביי יאמצו את מודל סוכני המכירות הנודדים, כדי לחזק את המכירות בתחום האלקטרוניקה - על כך דיווח "הוול סטריט ג'ורנל".
- אמזון יצאה למלחמה וחתכה את המחירים בהול פודס
- LG תשתמש באקו של אמזון כדי לעקוף את סמסונג בסיבוב
- הסייען החכם של גוגל: קלף מנצח במלחמה של וולמארט ואמזון
בסט ביי שוכרת בימים אלה מאות סוכני מכירות שיגיעו ישירות לבתי הלקוחות וימליצו על מכשירי אלקטרוניקה. זאת במסגרת שירות חינמי שבודקת החברה במספר ערים כפיילוט ותרחיב בסתיו הקרוב.
אמזון, בינתיים, מרחיבה תוכנית פיילוט שהשיקה בקיץ שעבר, במסגרתה מגיעים סוכנים לבתי הלקוחות כדי לספק "ייעוץ בתים חכמים". כן מאפשרים הסוכנים להתנסות עם הרמקולים החכמים מסוג אקו ומכשירים המופעלים באמצעות פקודה קולית. היועצים הללו מספקים גם שירותי התקנה בחינם לאחר שהלקוחות רוכשים את הגדג'טים באמזון. ענקית הקמעונאות שבסיסה בסיאטל השיקה את השירות ביולי 2016 ומאז הרחיבה אותו לשש ערים נוספות. הצעות עבודה לטכנאים התפרסמו בינתיים גם בשיקגו ובהובוקן ניו ג'רזי.
בינתיים, גם ללא אסטרטגיית השיווק החדשה, המכירות של בסט ביי מתאוששות. היום דיווחה החברה על רווח נקי של 209 מיליון דולר לרבעון הפיסקאלי השני לעומת 198 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מעל לתחזיות האנליסטים. המכירות בחנויות הזהות עלו ב־5.4% לעומת תחזיות של 2.1%. עבור השנה כולה צופה בסט ביי עלייה של 4% במכירות, לעומת תחזית קודמת של 2.5%.
בסט ביי מקווה כי הסוכנים יסייעו בהגדלת היקף המכירות של מכשירי טלוויזיה וגדג'טים, זאת על רקע הירידה בתנועת הלקוחות במרכזי הקניות המסורתיים. התוכנית החדשה תאפשר לאושש את הביקושים, כך על פי מנכ"ל בסט ביי יוברט ג'ולי. "גילינו כי כשאנשים נמצאים בבית הם נוטים להוציא יותר מאשר בחנויות", ציין.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בסט ביי, שהכנסותיה ב־2016 הסתכמו ב־39.4 מיליארד דולר, שולטת בכ־29% מהשוק האמריקאי למוצרי אלקטרוניקה. במקום השני והשלישי נמצאות וולמארט ואמזון, עם נתחי שוק של 14% ו־11%, בהתאמה.