$
בורסת ת"א

למרות ירידה קלה בהכנסות: עלייה של 9.6% ברווחי שופרסל ברבעון השני

פעילות הקמעונאות רשמה ירידה של 2.4% בהכנסות, על רקע עיתוי חג הפסח. הרווח התפעולי עלה ב-12.5% ל-99 מיליון שקל, הרווח הנקי הסתכם ב-68 מיליון שקל

נורית קדוש 08:4427.08.17

שופרסל חותמת את הרבעון השני עם ירידה קלה במכירות, שלא התגלגלה לשורה התחתונה - הרווח הנקי של החברה עלה בתקופת הדוח ב-9.6% והסתכם ב-68 מיליון שקל.  

מכירות מגזר הקמעונאות, פעילות הליבה של שופרסל, ספגו ברבעון ירידה של 2.8%, בשל עיתוי חג הפסח (עיקר הקניות לחג נעשו השנה ברבעון הראשון, ובשנה שעברה ברבעון השני). השפעת עיתוי החג באה לידי ביטוי גם במכירות החנויות הזהות שירדו ברבעון ב- 2.4% ובמכירות למ"ר שכוללות החל מהרבעון החולף גם את מכירות האון ליין של הרשת.

 

למרות הירידה במכירות, הרווח הגולמי של שופרסל עלה ב-4% והסתכם ב-757 מיליון שקל, ובמקביל שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל- 25.6% לעומת 24% ברבעון המקביל. החברה מסבירה את ההתחזקות בעלייה בנתח השוק של המותג הפרטי, בשיפור תנאי הסחר ובשינויים בהרכב הסל. מנגד, הוצאות המכירה והשיווק עלו ברבעון, בין היתר בשל עליית שכר המינימום.

 

שורת הרווח התפעולי מציגה עלייה נאה של 12.5% ל-99 מיליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית חצה את רף ה-3% ועמד על 3.3%, לעומת 2.9% ברבעון המקביל אשתקד.

 

את המחצית הראשונה של השנה, המנטרלת את השפעות עיתוי החג, חתמה שופרסל עם עלייה של של 15% ברווח הנקי שהסתכם ב- 133 מיליון שקל.

 

 

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר עם פרסום הדוחות: "שופרסל ממשיכה להציג שיפור בתוצאות ולראשונה מציגה נתון EBITDA אשר חצה את רף 200 מיליון שקל. תוצאות אלו הושגו בזכות פעילות מאומצת לקידום מנועי הצמיחה השונים והחדשים של הרשת".

 

 צילום: סיון פרג'

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x