"בקרוב עוד שני שחקנים יימחקו משוק המזון"
אייל רביד, מנכ”ל ויקטורי, מעריך שעד סוף השנה ייווצרו הזדמנויות נוספות לרכישת רשתות. את הרבעון השני הוא סיים עם עלייה של 11.4% במכירות
רכישת סניפי מגה הובילה את רשת ויקטורי להציג ברבעון השני עלייה של 11.4% במכירות וזינוק של 54.8% ברווח הנקי, שהסתכמו ב־402 מיליון שקל וב־10.8 מיליון שקל בהתאמה. לשיפור החד ברווח הנקי תרמה גם מכירת שני סניפים מכבידים באשדוד וברכסים לרשת שופרסל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 5 מיליון שקל, זאת בנוסף לדיבידנד בגובה 9.5 מיליון שקל שחולק באפריל וביוני.
- אייל רביד: "ביתן משתמש בעובדים לעכב מכירת סניפים"
- ויקטורי ומגה רבות, העובדים ירוויחו
- האחים רביד מכרו 5% מרשת ויקטורי תמורת 30 מיליון שקל
העלייה במכירות משקפת קצב שנתי של כ־1.6 מיליארד שקל, ובאה לידי ביטוי גם במכירות החנויות הזהות, שצמחו ברבעון השני ב־2.9%, וכן בפדיון למ"ר בכלל סניפי הרשת. על פי הערכות, המכירות השנתיות יגיעו לכ־1.8 מיליארד שקל, שכן ברבעון השני עדיין לא באו חמשת הסניפים שנרכשו ממגה לביטוי מלא, כיוון שהם נפתחו במהלך התקופה ולא בתחילתה. להערכת אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת, בחודשים הקרובים ייווצרו הזדמנויות נוספות לרכישת רשתות: "אני מעריך שעד סוף השנה שוק המזון יתכווץ בעוד שחקן או שניים, ותמשך הקונסולידציה בענף. קופת המזומנים של החברה שרוצה להמשיך ולהתרחב עומדת עבור מקרה כזה ואם נצטרך סכום נוסף, נגייס כסף משוק ההון".
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
העלייה במכירות הרבעון השני הובילה לשיפור תנאי הסחר מול הספקים ולעלייה של כ־11 מיליון שקל ברווח הגולמי. הרווחיות הגולמית נותרה 24.2%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ברשת מסבירים כי מה שהכביד על הרווחיות הגולמית היה שיתוף הפעולה עם מועדוני לקוחות שונים, שהופסק בסוף הרבעון.
ההתרחבות של ויקטורי גבתה מהחברה מחיר בשורת הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, שזינקו ב־12% ל־86.5 מיליון שקל. למרות בהוצאות, שיעורן מהמכירות נשאר על 21%, מה שאפשר לוויקטורי לרשום שיפור ברווח התפעולי שהסתכם ב־10.9 מיליון שקל, עלייה של 13.4%. הרווחיות התפעולית נותרה 2.7%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
את המחצית הראשונה של השנה חתמה ויקטורי עם עלייה של 14.3% במכירות, שהסתכמו ב־785 מיליון שקל. הרווח הגולמי צמח בשיעור דומה, והרווחיות הגולמית עמדה על 24% מהמכירות. עלייה של 16.4% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, בעקבות פתיחת סניפים חדשים, צמצמה את הרווח התפעולי ל־3% בלבד. הרווח הנקי של הרשת טיפס בשישה חודשים הראשונים של השנה ב־35.6% ל־17.2 מיליון שקל.