פוקס: ההכנסות עלו ב-4% ל-387 מיליון ש' ברבעון השני, הרווח נחתך
העלייה בהיקף המכירות נבעה מגידול בשטחי המסחר של החברה; הרווח ירד ב-22.7% כתוצאה מהפסדים בעסקאות מטבע חוץ והסתכם ב-31.3 מיליון שקל
קבוצת פוקס מסכמת את הרבעון השני לשנת 2017 ומדווחת היום (ה') על עלייה של 4% במכירות ל-387.2 מיליון שקל, שנובעת מגידול בשטחי המסחר. בחודש מרץ האחרון השיקה פוקס את מותג חנויות הספורט האמריקאי, פוט לוקר, וכיום הרשת מונה שמונה חנויות.
- פוקס מסכמת רבעון ראשון: עלייה של 13% במכירות, ההפסד קטן
- מניית גולף חזרה לאופנה, אך מוקדם להכריז על הצלחת האסטרטגיה של ההנהלה החדשה
- פוקס ניוז פיטרה את המגיש ביל אוריילי שהואשם בהטרדות מיניות
הקבוצה מציגה שיפור ברווח הגולמי ובשיעורו מהמכירות ברבעון ל-240.3 מיליון שקל (62.1% מהמכירות) לעומת 227 מיליון שקל (61.1% מהמכירות) ברבעון מקביל. על אף השיפור ברווח הגולמי, רושמת פוקס ירידה של 3.5% ברווח התפעולי ברבעון ל-46.2 מיליון שקל, וזאת כתוצאה מהשקעה באתר סחר חדש שתשיק הקבוצה בחודשים הקרובים, תחת השם טרמינל X. פוקס סיימה את הרבעון עם ירידה של 22.7% ברווח הנקי ל-31.3 מיליון שקל, אותו מסבירים בחברה בהפסדים בעסקאות מטבע חוץ.
עיתוי חג הפסח, שחל השנה מוקדם יותר בהשוואה לעיתוי חג הפסח אשתקד, ובשל כך חלק ממכירות החג נכללו ברבעון ראשון 2017, בעוד שנה שעברה עיקר המכירות לקראת החג נכללו ברבעון שני, פגע בפדיונות בחנויות הזהות בשני המגזרים בהם פעילה פוקס. סך הפדיונות בחנויות הזהות במגזר האופנה ואופנת הבית הסתכם ב-374.8 מיליון שקל לעומת 379.8 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. החנויות הזהות של רשת ללין פדו ברבעון 37.6 מיליון שקל לעומת 38.7 מיליון שקל רבעון מקביל.
בתחום האופנה ואופנת הבית בו פועלת החברה עם המותגים פוקס, פוקס הום, מנגו, אמריקן איגל, צ'ילדרנס פלייס וצ'רלס אנד קיט, עלה מחזור המכירות ב-1.6% ברבעון השני ועמד על 428.5 מיליון שקל. העלייה במחזור המכירות נובעת מגידול בפעילות מרבית המותגים בעקבות גידול בשטחי מסחר, בקיזוז השפעת עיתוי חג הפסח.
שיפור בעלויות הרכש והחלשות שער הדולר, עזרו לחברה לשפר את הרווח הגולמי במגזר האופנה בכ-3% ל-271.4 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה ב-0.8% ל-63.3%. השיפור ברווח הגולמי הוביל לעלייה של 3.2% ברווח התפעולי במגזר האופנה.
מכירות פוקס בחו"ל המשיכו לרדת גם ברבעון הנוכחי והסתכמו ב-5.6 מיליון שקל – ירידה של 30% ביחס לרבעון מקביל, כתוצאה מירידה ללקוחות החברה בחו"ל ומירידה בשער השקל אל מול הדולר.
גידול בשטחי מסחר של רשת מוצרי האווירה והטיפוח ללין תרם לעלייה של 17.5% במחזור המכירות של ללין ברבעון השני של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות קוזזה עם הפגיעה בשל עיתוי חג פסח. הרווח הגולמי של ללין צמח ב-20% ברבעון ל-32.4 מיליון שקל בשל שיפור בעלויות הרכש ושיעורו ביחס למחזור עלה ב-1.4%.
ללין צמצמה את ההפסד התפעולי בחנות הדגל בטיים סקוור בניו יורק, ולצד שיפור הרווח הגולמי בחנויות הרשת בישראל, מציג המותג עלייה של 116% ברווח התפעולי ל-6.7 מיליון שקל ושיפור של 6.3% בשיעורו מהמכירות ל-14%.
לדברי הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס: "ברבעון השני המשכנו בפיתוח מותגי הליבה שלנו במקביל לפיתוח מותגים חדשים ואזורי פעילות חדשים וכל זאת תוך מתן דגש על שיפור הרווחיות. אנו נערכים לקראת השקת פעילות רשת חנויות NIKE בקנדה ובחודשים הקרובים אנו צפויים להשיק את אתר האינטרנט הייחודי שלנו TERMINAL-X".