מנכ"ל מליסרון: "לפעמים צריך לא להעלות מחיר"
אבי לוי, מנכ"ל חברת הקניונים מליסרון שפרסמה אתמול את דו"חותיה לרבעון השני, אומר בעקבות יציאת קבוצת קסטרו מקניוני עזריאלי שהעלאת מחירי השכירות צריכה להתבצע תוך בחינת כל מקרה לגופו ולא "מקשה אחת"
אבי לוי, מנכ"ל חברת הקניונים מליסרון שפרסמה אתמול את דו"חותיה לרבעון השני, התייחס בשיחה עם "כלכליסט" ליציאה של רשת האופנה קסטרו מכמה קניונים של עזריאלי בטענה שהיא לא יכולה לעמוד בשכר הדירה הגבוה. "יש קניונים שלא הצליחו ולא מצליחים, והמשכירים והשוכרים צריכים לעשות חשיבה האם נכון להמשיך או לא", אמר לוי.
- נאמני גלובוס מקס נגד מליסרון: מתנגדים לפינוי הסניף בקריון
- מליסרון מסיימת רבעון עם עלייה של 19% בהכנסות - 377 מיליון שקל
- קסטרו-הודיס עוזבת 5 קניונים של עזריאלי: "דמי השכירות גבוהים מדי"
לוי התייחס להודעת קסטרו שתסגור 11 סניפים בקניוני עזריאלי. "מחירי שכר הדירה הם לא מקשה אחת, צריך לבחון את זה לפי מתחם. ליד המתחם שלנו באשדוד נפתחו לא מעט מתחמים ועמדה בפנינו הדילמה האם להשקיע ולהוריד שכ"ד או לחשוב מחוץ לקופסה. בסוף החלטנו לא להוריד מחירים אלא להפוך את הנכס למתחם מגורים.
"מרבית המתחמים שהוקמו בשנתיים האחרונות לא היו סיפור הצלחה, ובתקופה הקרובה לא ייבנו עוד מתחמים. לכן אני חושב שההיצע לא יעלה על הביקוש ונמשיך לראות עלייה בשכר הדירה".
הכנסות מליסרון גדלו ברבעון השני בכ־18.1% והסתכמו ב־379.6 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ב־19.3% ל־282.6 מיליון שקל. עיקר הגידול נובע מרכישות כמו 50% בגרנד עופר באר שבע במחצית השנייה של 2016 ו־23.4% מהזכויות בפארק עופר פ"ת.
ה־NOI (רווח תפעולי נטו) מנכסים זהים עלה בכ־3.3% ל־259 מיליון שקל. ה־FFO (רווח נקי בתוספת דיבידנדים מהשקעות, פחת והפחתות) עלה בכ־12.2% ל־156 מיליון שקל. הרווח הנקי של מליסרון עלה לכ־315 מיליון שקל בהשוואה לכ־46.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.