פייסבוק עקפה את התחזיות לרבעון, ההכנסות מפרסומות זינקו ב-47%
הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 1.32 דולר למניה, ההכנסות הסתכמו ב-9.32 מיליארד דולר; מספר המשתמשים הפעילים ביום גדל ב-3.1%; מספר העובדים עלה ב-10% לעומת הרבעון הראשון - ליותר מ-20 אלף
פייסבוק פרסמה הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני - ועקפה את התחזיות. הרווח הנקי הסתכם ב-3.89 מיליארד דולר, 1.32 דולר למניה, לעומת 97 סנט בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-9.32 מיליארד דולר - זינוק של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
האנליסטים ציפו לרווח למניה של 1.12 דולר על הכנסות של 9.2 מיליארד דולר. החברה עקפה את תחזיות הרווח ב-16 הרבעונים האחרונים.
כרגיל, מרבית ההכנסות של פייסבוק הגיעו מפרסומות (9.16 מיליארד דולר, עלייה של 47%), בשעה שהכנסות החברה ממקורות אחרים כמו תשלומים הצטמקו ב-20% והסתכמו ב-157 מיליון דולר.
המובייל ממשיך להוביל את עוגת ההכנסות של פייסבוק, ואחראי ל-87% מהכנסות החברה מפרסומות. זאת, לעומת 84% מהכנסות החברה ברבעון השני של 2017.
מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 2.01 מיליארד, עלייה של 3.6% לעומת הרבעון הראשון של השנה (מספר המשתמשים לא מושפע ממשתנים עונתיים, ולכן המדד הנכון להשוואה הוא הרבעון הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה). מספר המשתמשים הפעילים ביום טיפס ב-3.1% והגיע ל-1.32 מיליארד.
יצוין כי ביוני האחרון כבר הודיעה החברה כי חצתה את רף שני מיליארד המשתמשים הפעילים בחודש. מדובר בשירות המקוון הראשון בהיסטוריה שעובר את נקודת הציון הזו.
ברבעון זה חצתה פייסבוק גם את קו ה-20 אלף במספר העובדים בחברה, שעמד בסיומו על 20,658 איש בדיוק - עלייה של 43% לעומת 2016 ו-10.1% לעומת הרבעון הראשון של 2017.
"היו לנו רבעון שני וחציון ראשון טובים", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "הקהילה שלנו מונה עכשיו שני מיליארד אנשים ואנחנו מתמקדים ביצירת עולם קרוב יותר".