אברקרומבי אנד פיץ' הורידה את עצמה מהמדף ומנייתה התרסקה ב-21%
מניית חברת האופנה המקרטעת צנחה בוול סטריט לשפל של 17 שנה לאחר שלא הצליחה להשלים את המגעים השונים שהתקיימו למכירתה - והודיעה כי תנסה לשקם את עצמה בעצמה. יו"ר החברה: "אנחנו מאמינים בפוטנציאל של העסק שלנו"
לאחר שבלמה הצעת רכש, רשת האופנה לצעירים אברקרומבי אנד פיץ' (Abercrombie & Fitch) הודיעה אתמול (ב') כי אינה עומדת יותר למכירה, אלא בכוונתה להתמקד בתיקון העסק המקרטע עצמו.
- רשת האופנה אברקרומבי אנד פיץ' לא מצליחה לחזור לפופולריות
- אברקרומבי אנד פיץ' יוצאת מהאופנה - ירידה חדה במכירות ברבעון
- אברקרומבי אנד פיץ' תחויב להעסיק נשים עם חיג'אב
בעקבות ההודעה צנחה מניית החברה ב-21% בבורסה של ניו יורק, לשווי שוק של 646 מיליון דולר. בשנה האחרונה איבדה מנית החברה כ-50% מערכה.
במאי, לאחר שהרשת דיווחה על רבעון מאכזב נוסף, היא אישרה כי היא מנהלת "דיונים ראשוניים עם מספר צדדים". על פי הדיווחים בתקשורת, הרוכשים הפוטנציאלים כללו מתחרים כמו אקספרס ואמריקן איגל, וכן חברת ההשקעות סיקאמור פרטנרס, המתמקדת בחברות קמעונאות. אך אתמול פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" כי לא הושגה הסכמה עם המועמדים הפוטנציאלים לגבי תנאי העסקה.
לפיכך, באברקרומבי החליטו להמשיך ולהתקדם לבד בתקווה למצוא תכנית ארגון מחדש שתחזיק מעמד. "אנחנו מאמינים בפוטנציאל של העסק שלנו ובהזדמנויות שעומדות בפני המותגים שלנו", מסר יו"ר החברה ארתור מרטינז. "אנחנו מחויבים לנקיטת פעולות אגרסיביות להשגת ביצועים מוגברים ושווי ארוך טווח לבעלי המניות שלנו".
אברקרומבי אינה רשת האופנה לצעירים היחידה שלאחר שנים של פופולאריות נקלעה לקשיים והאטה במכירות. בשנתיים האחרונות כמה מהיריבות שלה פשטו רגל, ביניהן Aéropostale ואמריקן אפרל. במאי האחרון דיווחה החברה על ירידה של 10% במכירות הזהות בחנויות הרשת. נקודת אור הגיעה מצד מותג הוליסטר שבבעלות החברה, שדיווח ע עלייה של 3% במכירות הזהות.
מניות חברות הקמעונאות נחלשו השנה, ומצבו של הסקטור כולו לא נראה מבטיח, כך שקשה יותר ויותר לבצע רכישות בענף. רשת הכל בו ניימן מרקוס גם העמידה את עצמה למכירה השנה, אך גם היא נאלצה בסופו של דבר לבטל את המהלך.