מריסה מאייר לעובדים: "המצאנו מחדש את החברה, אנחנו גאים בהישגים"
עם השלמת עסקת וריזון ופרישתה של מאייר מהחברה פנתה המנכ"לית היוצאת במייל פרידה לעובדים: "פעלנו במאמץ רב על מנת לעשות את הדבר הנכון עבור המשתמשים, המפרסמים, בעלי המניות, ועמיתינו עובדי יאהו. זו היתה זכות לעבוד איתכם"
וריזון השלימה היום (ג') את רכישת עסקי הליבה של יאהו תמורת 4.48 מיליארד יורו - כאשר עם השלמת העסקה עוזבת המנכ"לית מריסה מאייר את החברה, אליה הצטרפה כהבטחה גדולה בשנת 2012. מאייר פנתה במייל פרידה לעובדי החברה, והדברים מופיעים כאן כמעט במלואם, בגרסתם המתורגמת:
לפני 323 יום הכרזנו כי וריזון תרכוש את עסקי הליבה של יאהו. היום אני יכולה להודיע כי העסקה הושלמה באופן רשמי. אף שעברנו דרך ארוכה על מנת להגיע לרגע הזה, הוא מסמל גם תום עידן עבור יאהו, ובו בזמן פתיחה של פרק חדש. זהו רגע עמוס ברגשות עבור כולנו. בהינתן השינוי גם בהיבט של תפקידיי, אני עוזבת את החברה. ואולם אני רוצה שכולכם תדעו שאני מלאה בנוסטלגיה, הכרת תודה ואופטימיות. היה לי הכבוד הגדול והזכות להיות חלק מהקבוצה הזו בחמש השנים האחרונות. יחד בנינו מחדש, המצאנו מחדש, חיזקנו וביצענו מודרניזציה למוצרים שלנו, לפעילות שלנו ולחברה שלנו.
במבט לאחור על התקופה שלי ביאהו, התמודדנו עם אתגרים עסקיים בלתי עבירים, מול שינויים מפתיעים מכיוונים שונים. ראיתי את הצוות שלנו מנווט בין כל המכשולים והבעיות, בדרכים שלא רק הפכו את יאהו לחברה טובה יותר – הם גם הפכו את כולנו לחזקים יותר. במהלך חמש השנים הללו בנינו מוצרים מעולים עבור המשתמשים המרוצים שלנו, התמקדנו בעסקים של הלקוחות, סיפקנו ערך מהותי לבעלי המניות, ועשינו מאמץ להפוך את יאהו למקום הטוב ביותר לעבוד בו. אני מבקשת לעצור לרגע ולהזכיר לכם כמה מההישגים הרבים שרשמנו ביחד. אלה הישגים מרשימים, ואנחנו צריכים להיות מאד גאים בהם.
למשתמשים שלנו: שיפרנו את המוצרים והפכנו אותם מודרניים ונגישים הרבה יותר, במיוחד במובייל; הפכנו לאחת משלוש חברות האינטרנט העולמיות עם יותר ממיליארד משתמשים בחודש; הגדלנו את מספר משתמשי המובייל שלנו ליותר מ-650 מיליון (מהגדולים בעולם), על ידי השקת מוצרים חדשים ושיפור המוצרים שלנו; ביצענו מיקוד דרמטי של אסטרטגיית המוצרים שלנו; השקענו בפונקציית החיפוש וסיפקנו אופציות חיפוש משופרת באופן דרמטי למשתמשים שלנו, תוך שיתופי פעולה משמעותיים; שיפרנו באופן עמוק את יאהו מייל, שינינו לחלוטין את בסיס התפעול באופן שהפך את המערכת לגמישה ואמינה יותר, נגישה למובייל. השימוש היומי במייל במובייל עקף לאחרונה את השימוש היומי בדסקטופ אצל המשתמשים שלנו, מה שמעיד על הכוח של המוצר שלנו ושל הפלטפורמה שהמצאנו מחדש.
השקענו בהום פייג' ובעמודי המפתח שלנו – החדשות, הספורט, הפיננסים והלייפסטייל – תוך שכל אחד מהעמודים הפך ליעד המבוקש ביותר בתחוםו. עמודים אלה זכו לעוקבים חדשים גם במובייל, באמצעות האפליקציות של יאהו, יאהו פייננס, יאהו ספורט ויאהו פנטזי. קשה לאמין, אבל בשנת 2012 לא היתה לנו אף אחת מהאפליקציות האלה, לא ב-iOS ולא באנדרואיד, לא פיתחנו אפליקציות ולא השתמשנו במותגים האלה מחוץ לדסקטופ. היום המשתמשים שלנו שוהים במוצרים אלה באופן קולקטיבי 1,200 שנה בכל יום. חיזקנו את ההגנות ואהבטחה של מוצרי החברה, השקענו בטכנולוגיה, היינו מחוייבים למצוינות טכנולוגית ועיצובית, תוך שהפחתנו אירועים פוגעניים ביותר ממחצית לאורך חמש השנים האחרונות. זכינו ב-2 פרסי אפל לעיצוב, ב-2013 ו-2014, ושיתפנו פעולה בפעילות העיצוב עם פוג''יטסו.
למפרסמים שלנו, בנינו לגמרי מחדש את פלטפורמות הפרסום, ובתוך כך שמנו בעדיפות עליונה את הלקוחות. הצגנו פיתוחים חדשים בעולם הצומח במהירות של הפרסום הדיגיטלי, במובייל, בוידיאו, וברשתות החברתיות. הכנסות החברה מפרסום בדיגיטל עמדו על 2 מיליארד דולר בשנה שעברה, שיעור של 42% מההכנסות הכוללות שהציגה יאהו, מול הכנסות של 200 מיליון דולר ב-2012 ומול אפס הכנסות ב-2011. ההכנסות מפעילות המובייל בלבד עמדו בשנה שעברה על 1.5 מיליארד דולר - סכום שמעמיד את פלטפורמות המובייל שלנו לצד הגדולות בעולם.
לבעלי המניות שלנו, מניית יאהו נמצאת בשיא של 17 שנה, לאחר שיותר משילשה את עצמה מאז יולי 2012. שווי השוק שלנו עלה מ-18 ל-53 מיליארד דולר בתקופה זו, תוך שהחזרנו לבעלי המניות כמעט 10 מיליארד דולר. ביצענו רכישה עצמית של כמעט 27% מהמניות שלנו במחיר ממוצע של 28.64 דולר למניה. היקף זה של רכישה עצמית הוא כמעט ללא תקדים בהיקפו ובאפקטיביות שלו. ניהלנו מו"מ על קבלת אפשרות לרכישת 122 מיליון מניות עליבאבא לאחר ההנפקה הראשונית. מניות אלה שזכינו בהן שוות היום 9 מיליארד דולר מעבר למחירן בהנפקה. בנוסף, הצלחנו להכניס לקופת החברה יותר מ-800 מיליון דולר במזומן באמצעות מכירת רשיונות ופטנטים מחוץ לפעילות הליבה, וממכירת נדל"ן. הצלחנו לבנות מחדש את יאהו עם כוח אדם יעיל יותר, כאשר העלויות נמצאות ברמתן הנמוכה ביותר מזה עשור.
עבור העובדים שלנו, החזרנו לחיים את המיטב שיש בתרבות של יאהו. הגדלנו את השקיפות, את האחריותיות, ואת החדשנות לחברה. שיפרנו את התנאים, כולל אוכל חינם, הארכת חופשת לידה לאמהות ולאהבות, עודדנו את השימוש במוצרי יאהו על ידי אספקת סמארטפונים לעובדים. עודדנו מנהיגות והבעת דעות שונות לפני החלטה. בנינו מחדש צוות טכני וצוות מכירות,כאשר כוח העבודה שלנו הורכב מ-48% אנשי מחשוב ו-25% אנשי שיווק.
כאשר אני מביטה לאחור על הישגים אלה, אני רוצה להודות מעומק הלב לכל אחד מעובדי יאהו, בעבר ובהווה, על התרומה שלהם לחברה. אני מלאה בהכרת תודה לכולכם, על העבודה הקשה ועל ההקרבה הגדולה שעשיתם. לכל אורך התקופה הזו פעלנו במאמץ רב על מנת לעשות את הדבר הנכון עבור המשתמשים, המפרסמים, בעלי המניות, ועמיתינו עובדי יאהו. המאמץ הזה יצר את עבודת הצוות, החדשנות, והחוסן הקבוצתי המרשימים ביותר שאי פעם ראיתי. לעבוד איתכם הפך את התקופה שלי כמנכ"לית ללא פחות מזכות.
לבסוף, אני רוצה להודות למייסדים, פילו וג'רי (דייוויד פילו וג'רי יאנג). חלומו הפרוע של כל יזם הוא לשנות את העולם באמצעות הרעיונות שלו, ואתם הצלחתם לעשות בדיוק את זה. מהיום הראשון, העקשנות שלכם הצליחה ליצור את אחת החברות המיוחדות ביותר אי פעם - חברה שהעסיקה יותר מ-175 אלף איש, ייצרה הכנסות של יותר מ-77 מיליארד דולר, וקישרה, סיפקה מידע, ובידרה, חלק גדול מאד של האנושות. אתם השראה עבור כולנו, בגאונות שלכם, בערכים ובתשוקה שלכם. אני לעולם אשאר מלאה ביראת כבוד לשניכם, ולעולם אשאר המעריצה שלכם.
יאהו-הו (Yaho-o-oo!)
מריסה