$
שווקי חו"ל

בדו"ח הראשון שלה: סנאפ החמיצה את התחזיות, המניה צללה ב-23% במסחר המאוחר

החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט שהונפקה לאחרונה בניו יורק לא עומדת בציפיות. הכנסותיה עמדו ברבעון הראשון על 149.6 מיליון דולר לעומת צפי להכנסות של 159 מיליון דולר. הפסדי החברה עמדו ברבעון על 2.2 מיליארד דולר

עומר כביר 23:1010.05.17

החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט, חברת סנאפ, החמיצה את התחזיות בדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז ההנפקה: הכנסות החברה האם של סנאפצ'ט עמדו ברבעון הראשון של השנה על 149.64 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 159 מיליון דולר.

סנאפ בעת הנפקתה בוול סטריט סנאפ בעת הנפקתה בוול סטריט צילום: איי פי

 

למרות הפספוס, מדובר בזינוק של 286% לעומת הכנסות החברה ברבעון המקביל ב-2016, שעמדו על 39.8 מיליון דולר. סנאפ עדיין לא רושמת רווח והפסדיה הסתכמו ב-2.21 מיליארד דולר. מדובר אמנם בירידה עצומה לעומת הפסדים של 104.58 מיליון דולר ברבעון הקודם, אולם כזו שנובע מהוצאות חד-פעמיות של כ-2 מיליארד דולר בגין פיצויים שונים ששולמו בעקבות ההנפקה, ולא כזה שמייצג מגמה מדאיגה.

 

בהתאם ההפסד התפעולי, שלא מושפע מההוצאות החד-פעמיות גדל בשיעור של 102% מ-93.23 מיליון דולר ל-188.24 מיליון דולר, ואולם גם כאן פספסה החברה את התחזיות, שצפו הפסד תפעולי של 181 מיליון דולר.

 

מספר המשתשמים הפעילים ביום עמד על 166 מיליון איש, גידול של 5.1% לעומת הרבעון האחרון של 2016 (מספר משתמשים לא מושפע מתנודות עונתיות, ולכן המדד הרלוונטי להשוואה הוא הרבעון הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה).

 

מדובר בשיעור גידול לא מרשים ביחס לשלב ההתפתחותי של סנאפ. פייסבוק, לשם השוואה, רשמה ברבעון הראשון גידול של 4.1%. וזאת, כאשר מדובר בחברה בוגרת הרבה יותר עם בסיס משתמשים גדול הרבה יותר. למעשה, בשעה שסנאפצ'ט הוסיפה ברבעון האחרון 8 מיליון משתמשים יומיים חדשים, פייסבוק הוסיפה 57 מיליון משתמשים חדשים, כמעט שליש מכלל המשתמשים בסנאפצ'ט.

 

ההכנסה הממוצעת למשתמש עמדה על 90 סנט (גידול של 181%). ההפסד למניה עמד על 20 סנט, לעומת תחזיות הפסד של 16 סנט למניה.

 

מניית החברה צללה במסחר המאוחר ב-23%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x