באפט: "שגיתי בקשר ליבמ, נראה אם צדקתי לגבי אפל"
המשקיע המיליארדר התייחס בכנס השנתי של ברקשייר הת'אוויי למכירת שליש ממניות ענקית המחשוב; לדבריו, "אם המכוניות האוטונומיות יהפכו את העולם לבטוח יותר, זה יהיה דבר טוב - אבל זה לא יהיה טוב לחברות ביטוח הרכב"
בעלי המניות של ברקשייר הת'אוויי, חברת האחזקות שבשליטת וורן באפט, התכנסו היום באומהה, נברסקה, לאסיפה השנתית. לאירוע, שמכונה "וודסטוק של הקפיטליזם", מגיעים אלפי מעריצים של באפט, "האורקל מאומהה", עמם הוא חולק את החזון שלו.
לפי דוחות ברקשייר שפורסמו לפני הכנס, הרווח הנקי של החברה נחתך ב-28% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה - זאת, בעיקר על רקע הפסדים בעסקי הביטוח. הרווח הנקי הסתכם ב-4.06 מיליארד דולר, או 2,469 דולר למניה, לעומת 5.59 מיליארד דולר, 3,401 דולר למניה, ברבעון הראשון אשתקד.
בדיון בנושא מניות הטכנולוגיה שמחזיקה ברקשייר, בהן אפל ויבמ, הרעיף באפט מחמאות על מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, שהשיג לדבריו הצלחה מסחררת הן בתחום המסחר המקוון והן בתחום שירותי הענן. עם זאת הוא ציין כי ברקשייר מעולם לא החזיקה במניות אמזון. כאשר נשאל על מכירת שליש ממניות יבמ שברשות ברקשייר, הסביר באפט: "שגיתי בקשר ליבמ. נראה אם צדקתי לגבי אפל". כמו כן ציין המשקיע המיליארדר שהוא מתחרט על שלא השקיע בגוגל בראשית הדרך.
יבמ סגרה באפריל רבעון 20 ברציפות של ירידה בהכנסות - וברקשייר מכרה מניות של החברה בהפסד גדול. לעומת זאת, בפברואר דיווחה ברקשייר כי ברבעון הרביעי הגדילה את האחזקה שלה באפל ל-57.36 מיליון מניות (מעט יותר מ-1%) נכון ל-31 בדצמבר, מול 12.23 מיליון מניות בסוף הרבעון השלישי.
בכנס נשאל באפט לגבי הבעיות העומדות בפני חלק מהחברות שבהן מחזיקה ברקשייר - למשל דלתא איירליינס שנפגעה, יחד עם חברות תעופה נוספות, מפרשות של הורדת נוסעים מטיסות; בנק וולס פארגו שפתח חשבונות פיקטיביים; וקוקה קולה שמתמודדת עם הירידה בביקוש למשקאות מוגזים. המשקיע המיליארדר ציין אמר כי מעולם לא חשב שלחברות האלה לא יהיו בעיות.
בעניין וולס פארגו הוסיף באפט כי אחת השגיאות הגדולות של הבנק היתה בשיטת התמריצים שהנהיג לעובדים. "היא עודדה סוג לא נכון של התנהלות", אמר. "הבעיה העיקרית היא שהם לא פעלו כאשר נודע להם על הבעיה".
בעניין הדו"ח הרבעוני המאכזב של ברקשייר אמר באפט: "אין משמעות לרווחים או להפסדים בפרק זמן מסוים. אנחנו לא באמת חושבים על התזמון של מה שאנחנו עושים. אנחנו לא עוסקים בתחזיות רווח. אני מרגיש מצוין עם הרבעון הראשון, אפילו שהרווחים התפעוליים שלנו ירדו קצת".
השאלות שהפנו בעלי המניות עסקו גם בעתיד הרכבים האוטונומיים."משאיות ללא נהג הן איום גדול הרבה יותר מאשר הזדמנות עבור ברלינגטון נורת'רן", אמר באפט בהתייחסו לחברת הרכבות שבבעלות ברקשייר. "כלי רכב אוטונומיים בתפוצה רחבה יפגעו בנו אם יגיעו לתחום המשאיות, ועלולים לפגוע בעסקי ביטוח כלי הרכב שלנו. "הדרך אולי עוד ארוכה. זה תלוי בניסיון שיצטבר בחודשים המוקדמים של הצגת כלי הרכב. אם הם יהפכו את העולם לבטוח יותר, זה יהיה דבר טוב, אבל זה לא יהיה טוב לחברות ביטוח הרכב".