סומוטו צופה כי תכפיל את ההכנסות שלה ב-2017
חברת הפרסום המקוון צופה כי תגדיל את ההכנסות בין השאר באמצעות רכישות חדשות. צופה כי תסיים את 2017 עם שורת הכנסות של 100 מיליון דולר
חברת סומוטו, שעוסקת בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובשירותי הפצה לתוכנות ואפליקציות, דיווחה הבוקר (ג') למשקיעיה על התחזית שלה לרבעון הראשון של 2017 ולשנה כולה.
- סומוטו: ההכנסות יעלו על תחזיות החברה
- סומוטו צופה הכנסות של למעלה מ-11.3 מיליון דולר ברבעון השלישי
- סומוטו מבקשת להעלות את שכר המייסד והמנכ"ל ב־30%
החברה מרמת החיל מאמינה שתצליח להכפיל את הכנסותיה בשנה הזאת לרף של 100 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 51.2 מיליון דולר ב-2016 והכנסות של 29.6 מיליון דולר ב-2015. הצמיחה החדה של סומוטו, שמנוהלת על ידי בן גירון, תגיע הן מעסקיה הקיימים (כ-70 מיליון דולר) והן מרכישות עתידית (30 מיליון דולר), כך על פי החברה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
כמחצית מהכנסות החברה ב-2 הרבעונים המדווחים האחרונים (שלישי ורביעי של 2016) הגיעו מרכישות. הראשונה היא של Meme הישראלית בספטמבר 2016 תמורת 13 מיליון דולר, שהגדילה את ההכנסות מפעילות הפרסום בווידאו. בנוסף, בינואר אשתקד סומוטו רכשה את חברת טרסר טיוד תמורת 3.6 מיליון דולר שגם כן פועלת בתחום הפרסום בווידיאו.
הערכות בענף הפרסום הדיגיטלי הם ששוק הפרסום בווידאו מקוון צפי להגיע ל-22 מיליארד דולר ב-2017 והיקף הפרסום בוידאו על גבי מובייל שהסתכם בארה"ב בכ-6.5 מיליארד דולר צפוי לצמוח פי 5 בין שנת 2015 ל-2020.
ההכנסות לרבעון הראשון של 2017 צפויות להסתכם בטווח שבין 14-15 מיליון דולר, עליה לעומת הכנסות של 9.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016 אבל ירידה לעומת הכנסות של 18.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. הפער מוסבר על ידי העונתיות המאפיינת את תחום הפרסום. לקראת סוף השנה ההכנסות גבוהות יותר, עקב סיום תקציבי הפרסום של החברות לקראת השנה הבאה.
בעקבות התחזיות האופטימיות הכריזה סומוטו על חלוקת דיבידנד של 2.5 מיליון שקל. הנהנים העיקריים מכך יהיו מנכ"ל החברה בן גירון המחזיק ב-14.5% מהמניות ואיל יעקב, סמנכ"ל הפיתוח עם 12% מהמניות של סומוטו.
יתרת המזומנים של החברה נכון לסוף חודש מרץ עמדה על כ-12.5 מיליון דולר, בהשוואה ליתרת מזומנים של כ-5.6 מיליון דולר בסוף 2016 והמשקפת תזרים מזומנים חיובי חזק לרבעון זה.
למרות הצפי האופטימי, סומוטו עדיין נסחרת בשווי שוק נמוך של 230 מיליון שקל בלבד ומניית החברה נסחרת במכפיל רווח נמוך לתעשייה של 10. החשש העיקרי של המשקיעים משוק הפרסום באינטרנט הוא השליטה הגדולה של ענקיות האינטרנט אלפבית ופייסבוק בשוק כולו.