זינוק של 41% במכירת הלוואות ללקוחות מימון ישיר ב־2016
מרבית העלייה במכירת הלוואות נובעת מזינוק בהלוואות למימון רכישת כלי רכב לסכום של 1.8 מיליארד שקל. הרווח של החברה לפני מס עלה ב־25%
מימון ישיר רשמה ב־2016 צמיחה של 41% במכירת הלוואות ללקוחות וצמיחה של 94% בפעילות שיווק ההלוואות עבור חברות האשראי. עיקר הצמיחה נבעה מעלייה חדה של 49% בהיקף הלוואות הרכב שהעמידה החברה — מ־1.2 מיליארד שקל ב־2015 ל־1.8 מיליארד שקל ב־2016.
- זהירות, אשראי צרכני: 70% מהלווים הם בעלי הכנסה נמוכה
- בנק ישראל: "צמיחת האשראי הצרכני עקפה את צמיחת המשכנתאות, חוב מסוכן יותר ליציבות המשק"
- כרטיסי האשראי הופכים למקפצה למכירת הלוואות
סך הכל העמידה מימון ישיר מקבוצת ביטוח ישיר הלוואות בהיקף של 2.3 מיליארד שקל ב־2016, מתוכן המחתה על דרך מכר הלוואות של 1.3 מיליארד שקל לבנק אגוד ולבנק מזרחי טפחות. נוסף על כך שיווקה מימון ישיר עבור לאומי קארד וכאל הלוואות לכל מטרה בהיקף של 600 מיליון שקל. ההכנסות של מימון ישיר מתחום האשראי הצרכני עמדו על 294 מיליון שקל ב־2016 — עלייה של 29% לעומת 2015. תיק האשראי של מימון ישיר הסתכם ב־1.2 מיליארד שקל.
הרווח של מימון ישיר לפני מס ב־2016 היה 85.4 מיליון שקל — עלייה של כמעט 25% לעומת 2015. השיפור נבע ברובו מהמשך מגמת הצמיחה המואצת בפעילות לצד הליכי התייעלות ושימוש מוגבר באמצעים טכנולוגיים. מהדו"ח עולה כי לקוחות הגולשים באתר מימון ישיר יכולים לקבל הלוואה ללא מעורבות אנושית.
להערכת מימון ישיר, בשנים האחרונות מסתמנת צמיחה בשוק המימון לרכב, הנובעת בין היתר מעלייה במכירות בשוק הרכב ומעלייה בחלקו של השוק המאורגן בתחום על חשבון המכירות מפרטי לפרטי. זאת בעקבות עלייה בפעילות של חברות הליסינג, סוכנויות למכירת רכב משומש ורשתות למכירת כלי רכב מיד שנייה. שינויים אלה מהווים תמריץ ללקוחות להחלפת רכבים לעתים קרובות יותר ולעלייה בשיעור השימוש במימון. כמו כן קיימת עלייה בפרסום עסקאות מכירת רכב המשלבות מבצעי מימון.
מרבית לקוחות מימון ישיר, לפי הדו"ח, הם לקוחות פרטיים שלהם מועמדת הלוואה אחת. לקוחות אלה הם מכל רחבי המדינה, ובעיקר מהשכבות הסוציו־אקונומיות הקרובות לממוצע באוכלוסייה והגבוהות במקצת מהממוצע.