$
בורסת ת"א

בסיוע הנפילה של מגה: עלייה של 14% בהכנסות רמי לוי

הרשת סיימה את 2016 עם הכנסות של 4.5 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-25% ל-93 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב-30% ל-127 מיליון שקל

נורית קדוש 17:1430.03.17

קריסת מגה סייעה לרמי לוי לחתום את 2016 עם צמיחה בשורה העליונה ובשורה התחתונה. החברה סיימה את השנה החולפת עם עלייה של של 14% במכירות, שהסתכמו ב- 4.5 מיליארד שקל.  

העלייה בהכנסות נובעת מפתיחתם של 16 סניפים חדשים ולמרות קיטון במכירות חנויות זהות,  בשיעור של כ-3%. הירידה בחנויות הזהות מוסברת במהלכים שנועדו לשמר את מיצוב רמי לוי כרשת זולה, וכן בנגיסה של החנויות החדשות במכירות של הסניפים הותיקים. המכירות למ"ר הסתכמו ב-64 אלף שקל, מול 70.92 אלף שקל בשנת 2015.

 

התרחבות הרשת סייעה לשיפור בשיעור הרווחיות הגולמית לרמה של 21.90%,  בהשוואה ל-21.02% בשנת 2015. לוי הסביר כי השיפור ברווחיות הגולמית נבע מהרחבת הייבוא בתחום הבשר הטרי והגבינות, מפעילות במותג הפרטי ובמעבר לפעילות עצמאית בתחום הפירות והירקות - בעקבות פירוק השותפות עם ביכורי שדה.

 

ההתרחבות המהירה גבתה מלוי מחיר בשורת ההוצאות: הוצאות הנהלה וכלליות עלו ב-16% ל-860.1 מיליון שקל, ושיעור הוצאות אלה מן המכירות עלה ל-18.95%, מול 18.61% בשנה שעברה. הוצאות שיוק והמכירות עלו ב-16.4% ל-818 מיליון שקל, ושיעורן מהמכירות עלה ל-18.03%, מול 17.64% בשנה הקודמת.

 

למרות העלייה בהוצאות, הרווח התפעולי של החברה עלה ב-30% ל-127.6 מיליון שקל, לעומת 98.1 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.46% ל-2.81%. השיפור ברווח התפעולי חלחל לרווח הנקי שהסתכם ב-93.4 מיליון שקל, בהשוואה ל74.8 מיליון שקל בשנת 2015 - עלייה של 24.9%.

 

בסיכום הרבעון הרביעי רשמה החברה עלייה של 16.7% בהכנסות, שהסתכמו ב- 1.15 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-1.7% ל- 16.8 מיליון שקל.

 

עלות שכרם של 5 הבכירים ברשת שיווק השקמה הסתכמה ב-2016 ב- 6.66 מיליון שקל, מתוכם 3.06 מיליון שקל לרמי לוי המכהן כמנכ"ל, 1.25 מיליון שקל לרעייתו עדינה לוי, המכהנת כסמנכ"ל וגזברית ראשית של החברה. 

 

רמי לוי רמי לוי צילום: צביקה טישלר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x