המומחה לשורטים נגד מובילאיי: "מעריך שמחיר המניה שלה שווה 25% פחות"
אנדרו לפט מחברת סיטרון מסמן את מובילאיי הישראלית כיעד אטרקטיבי לשורט. לדבריו, החברה הפכה לפחות אטרקטיבית בהשוואה לחלק ממתחרותיה בכל הקשור להשקעה בחברות הפועלות בתחום הרכב האוטונומי
מובילאיי הישראלית, שהצליחה בשבוע שעבר לעקוף את תחזית האנליסטים בהיקף המכירות והרווח למניה שהסתכם ב-73 סנט למניה, סומנה במהלך סוף השבוע – ולא בפעם הראשונה - על ידי אנדרו לפט מחברת סיטרון (Citron Research) כיעד אטרקטיבי לשורט. לפט, שידוע בהתמחותו באסטרטגיות שורט (מכירה בחסר) התראיין לרשת CNBC בהמשך לדו"ח שפרסם וציין כי ביצע פוזיציית שורט למניית מובילאיי לפי מחיר יעד של 35 דולר. כלומר, מחיר הנמוך ב-25% ממחיר הנעילה של מניית החברה ביום שישי שעמד על 47 דולר לאחר ירידה של 2.2% ברקע לדיווחים.
- שמה גז: מובילאיי עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי
- ההסכם שהחזיר את מובילאיי לשווי של 10 מיליארד דולר
- טכנולוגייה לניווט נהיגה אוטונומית של מובילאיי תוטמע בדגמי פולקסווגן
בהתייחסותו למובילאיי, המפתחת ומייצרת מערכות סיוע לנהגים ומערכות לרכב האוטונומי, ציין לפט כי החברה החדשנית הפכה לפחות אטרקטיבית בהשוואה לחלק ממתחרותיה בכל הקשור להשקעה בחברות הפועלות בעולם הרכב האוטונומי. לדידו, די להסתפק ברכישת מניות של גוגל "כדי להיות חשוף לתחום בחינם".
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
זאת ועוד, במסגרת ההמלצה השווה לפט בין יצרנית השבבים אנבידיאה (NViDiA), שגם עליה ביצע פוזיציית שורט עד לאחרונה, לבין מובילאיי תוך שהוא מציין מספר סיבות להחלטה שהובילה אותו לחזור ולהתמקד במובילאיי. ראשית, גם אנבידיאה חתומה על הסכמים עם מספר יצרנית רכב בדומה למובילאיי שחתמה בשנה האחרונה עם שיתופי פעולה עם פולקסווגן, אינטל וב.מ.וו. אנבידיאה, שנסחרת לפי שווי שוק של 55 מיליארד דולר פועלת, בין היתר, כיצרנית של מערכות לרכב האוטונומי של טסלה. שנית, מובילאיי השקיעה סכומים מעטים במחקר ופיתוח כפי שעולה מדיווחי החברה בשונה מאנבידיאה. סיבה נוספת אותה מונה לפט היא שהחברה מתומחרת ביתר בהשוואה ליצרנית השבבים לפי מבחן השוואתי במכפילי ה-EBITDA.
לא הפעם הראשונה שסיטרון מסמנת את מובילאיי
עם זאת, חשוב לזכור שזו איננה הפעם הראשונה שבה מחליטים בסיטרון להמר נגד מניית מובילאיי ולנקוב במחירי יעד נמוכים. בשנת 2016 הכריז לפט בביטחון כי מניית מובילאיי תהיה "השורט של שנת 2016" אלא שהמציאות הייתה אחרת. חרף הפסקת שיתוף הפעולה עם טסלה-מוטורוס שאותה העריך לפט, מניית מובילאיי התאוששה במהלך השנה והיא רושמת עלייה שנתית של 63%.
בשבוע שעבר סיכמה החברה מהר החוצבים שבירושלים את שנת 2016 עם עלייה של 48% בהיקף ההכנסות (בהמשך לשיעור צמיחה שנתי ממוצע של 43%) שהסתכמו בכ-358 מיליון דולר הודות לגידול במספר הצ'יפים (EYEQ) שמכרה החברה. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם בכ 108 מיליון דולר והוא משקף לחברה מכפיל רווח של 100, המעיד על אופטימיות המשקיעים.