אמזון תשתף פעולה עם קורנית דיגיטל הישראלית בשוק ההלבשה המקוון בארה"ב
הסכם שיתוף פעולה יתפרס על פני 5 שנים בהם קורנית תספק מערכות דפוס דיגיטלי לאמזון - שלה תהיה האפשרות לרכוש עד 8% מניות קורנית
אמזון שמה עין על חברת קורנית מראש העין, שבשליטת קרן ההשקעות פורטיסימו של יובל כהן. משקיעי החברה למדו אתמול כי ענקית המסחר האלקטרוני ומחשוב הענן קונה אופציה להשקעה ביצרנית מכונות ההדפסה על טקסטיל. מדובר בהסכם שיתוף פעולה שיתפרס על פני חמש שנים, ובמהלכן תספק קורנית מספר גדול של מערכות דפוס דיגיטלי לאמזון. על פי גורמים המקורבים לעסקה, מדובר על מאות מכונות, שעלות כל אחת מהן מוערכת ב־300 עד 400 אלף דולר, ובנוסף דיו בהיקף של 80–95 אלף דולר בשנה למכונה.
- קורנית דיגיטל רשמה צמיחה בהכנסות וברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2015
- הישראליות שקיבלו צ'אנס נוסף מהמשקיעים
- התחום שהיה הלחם והחמאה של טבע ידשדש גם ב־2017
מימוש האופציות לפי קצב רכישת המוצרים
אולם המכונות הן לא החלק המרכזי בעסקה בין אמזון לקורנית. הבשורה המשמחת באמת עבור המשקיעים בחברה היא האופציה לרכישת נתח מהחברה הישראלית בידי הענקית האמריקאית. אחזקתה בקורנית עשויה להגיע ל־8% בהתממש התרחיש האופטימי. במקביל לרכישות יוקצו לאמזון אופציות לרכישת עד 3 מיליון מניות של קורנית לפי ממוצע מחירה בחודש החולף, שעומד על 13.05 דולר. קצב מימוש האופציות שיינתנו לאמזון יהיה תלוי בקצב רכישת המוצרים והשירותים בידי אמזון, ועד הקיף כולל של 150 מיליון דולר.
המכירות בשוק ההלבשה המקוון בארה"ב הגיעו ב־2015 להיקף של 90 מיליארד דולר, נתון המשקף צמיחה שנתית של כ־20% לעומת 2014. אמזון קיבלה החלטה אסטרטגית למלא תפקיד משמעותי בשוק זה והשיקה את התוכנית Merch By Amazon, המתמקדת בהדפסה בהתאמה אישית של עיצובים על פי דרישה.
כבר בינואר שעבר רכשה אמזון כמה מערכות הדפסה דיגיטליות של קורנית, לצורך ייצור ביגוד מעוצב לפי דרישה, כחלק ממגמת הפרסונליזציה העולמית - ביגוד בעיצובים מותאמים אישית. המדפסות של קורנית מספקות פתרון בדיוק לתחום זה תוך רמת ביצוע גבוהה מאוד לתחום. אמזון מעוניינת שתוכנית ה־Merch תאפשר למעצבים עצמאיים לספק הזמנות ולהגדיל כך את הכנסותיהם ממכירת חולצות T מעוצבות אישית.
"כשאמזון מחויבת היא רוצה מניות"
מנכ"ל החברה, גבי זליגסון, אמר אתמול בשיחה מארה"ב: "אמזון הסבירו לנו את גודל המחויבות שלהם לקורנית. וכשהם מפתחים תלות כה גדולה בטכנולוגיה, הם נוהגים גם לקבל מניות בחברה. זה מאוד מרגש שאמזון בחרה בנו, והפוטנציאל עצום", סיכם זליגסון". קורנית דיגיטל הוקמה ב־2003 ומעסיקה 388 עובדים בארה"ב, בישראל ובמדינות נוספות באסיה ובאירופה. לפני שבוע הגישה קורנית תשקיף מדף, שלגביו הסביר זליגסון: "החברה יכולה להחליט מתי לממש אותו בין אם ממכירת מניות קיימות ובין מהנפקת מניות חדשות או אג"ח".
העסקה עם קורנית אינה הראשונה של אמזון בישראל. בינואר 2015 חשף "כלכליסט" כי אמזון תרכוש את אנפורנה לאבס (Annapurna Labs) של אביגדור וילנץ מיקנעם תמורת 370 מיליון דולר ותקים מרכז פיתוח בישראל. אמזון פתחה באוקטובר 2013 משרד מכירות ושירות בישראל בתחום שירותי הענן.