פרסום ראשון
אגף הפיקוח באוצר מתריע בפני חברות הביטוח: "תציעו ביטוח רכב מוזל ללא שירותי גרר"
לפי חקיקה חדשה, חברות הביטוח חייבות להציע תמחור נפרד לביטוח רכב מקיף עם או בלי שירותי גרירה אך בפועל חלקן אינן עושות זאת. המטרה להוזיל את עלויות הגרר למבוטחים; בין החברות שקיבלו פניות: הפניקס, שירביט ושלמה ביטוח
הפיקוח על הביטוח שלח היום (א') מכתב ל-4 חברות ביטוח בדרישה לקבל פרטים על אופן יישום הוראות חוזר כתבי השירות בחשד לאי עמידת החברות בדרישות. החוזר קובע כי על חברות הביטוח לאפשר לרוכשי ביטוח רכב מקיף לא לקנות גם חבילת שירותי גרירה ולקבל בתמורה מחיר נמוך יותר על הביטוח שיתמחר את אי רכישת חבילת הגרירה.
- סלינגר עוצרת את פרקטיקת 'דמי הטיפול' שגובים המוסדיים על הלוואות
- סלינגר על כלל ביטוח: "חתמנו על מתווה לפני 3 שנים והם לא עומדים בו"
- כחלון חתם על תקנות שמטרתן לקצץ את עמלות המסחר שמשלמים החוסכים לפנסיה
הרעיון הוא לעודד תחרות בענף שירותי הגרירה שנשלט היום על ידי חברת שגריר שקשורה בהסכמים מול חברות הביטוח שמצידן גוזרות קופון על מכירת השירות ללקוח הרוכש ביטוח רכב מקיף שכן הן נהנות מתמחור מוזל משגריר בזכות יתרון לגודל. בשוק קיימות היום חברות שמציעות תחרות לשירותי הגרירה והרכב החלופי שמציעות חברות הביטוח דוגמת גררנט של יובל מור וסטארט של מיקי קופל.
המטרה היא לאפשר ללקוח להשיג את החבילה בעלות נמוכה יותר ולחסוך כך כמה עשרות שקלים בשנה וייתכן גם להנות משירות טוב יותר כמו זמן הגעה מהיר יותר של הגרר. אלא שחלק מחברות הביטוח מתעלמות מהכללים החדשים.
המכתב נשלח לחברות הפניקס, שלמה ביטוח, שירביט וחברה נוספת שביחס אליהן הגיעה תלונה מצידו של יובל מור לפיה הן מסרבות לתת תמחור נפרד לרכישת ביטוח ללא שירותי דרך או לחלופין טוענות שהן נותנות הנחה בביטוח המקיף רק למי שרוכש גם את שירותי הדרך.
בפיקוח בוחנים גם אם ביטול הנחה היא שיטה פסולה לעקוף את הוראות החוזר אך בשלב ראשון רוצים להתמקד בחברות שלחלוטין מסרבות להציע תמחור מוזל לביטוח ללא שירותי דרך. לזכותה של חברת הביטוח הראל יאמר כי החברה מציעה תמחור זול בכ-200 שקלים עבור ביטוח ללא שירותי דרך.
יש לציין כי חברות הביטוח מצידן טוענות שבזכות היתרון לגודל הן משיגות מחיר זול לשירותי הדרך ובעצם מסבסדות את השירות למבוטחים וכי העלות לרכישת השירות באופן עצמאי לא תהיה באמת זולה יותר. מנגד, טוענים בחברות המבקשות ליזום תחרות בתחום כי הן מציעות שירות איכותי יותר וכי חברות הביטוח גוזרות קופון על מכירת שירותי הדרך למבוטחים דרך הפער בין המחיר שגובה מהן שגריר לעלות שמשלם הלקוח.