$
בורסת ת"א

ביהמ"ש: דירקטורים במלרג יפצו נושים ב-20.5 מיליון שקל בשל חלוקת דיבידנד אסורה

השופט המחוזי חגי ברנר קיבל את טענת התביעה לפיה 2 חלוקות דיבידנד שבוצעו בחברה שהגיעה לחדלות פירעון נעשו בניגוד להוראות החוק. מנורה מבטחים שביטחה את הדירקטורים חויבה בתשלום

גולן חזני ונעמי צורף 16:5918.12.16

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קבע שדירקטורים של חברת התשתיות מלרג חייבים בתשלום פיצוי בסך 20.5 מליון שקל לטובת נושי החברה, בשל  חלוקה אסורה של דיבידנדים.   

מלרג הנדסה היתה חברה ציבורית בשליטת מיכאל הירשברג ויוסי מלמד שעסקה בפרויקטים של תשתיות תחבורה. החברה הגיעה לחדלות פירעון ובחודש ספטמבר 2010 ניתן לבקשתה צו הקפאת הליכים נגדה.

 

בחודש דצמבר 2011 הגיש עו"ד רענן קליר ממשרד קליר-בנימיני ושות, בשם הנושים של מלרג, תביעה נגד הדירקטורים של החברה, בטענה שאלה החליטו על חלוקת דיבידנד בניגוד לדין. כתב התביעה התייחס לדיבידנדים שחולקו בשנת 2007 (8 מיליון שקל), ובשנת 2008 בשתי חלוקות של 17 ו-3 מיליון שקל.

 

קליר טען בתביעה שאותן שלוש חלוקות באו בגדר חלוקה אסורה לפי חוק החברות. בית המשפט קבע כי שתי החלוקות בשנת 2008 היו חלוקות אסורות ולכן על הדירקטורים שהחליטו על אותן חלוקות להחזיר את הכספים שחולקו לקופת הפירוק.

השופט ברנר דחה את הטענה לפיה החלוקות גרמו לקריסה של החברה. "יהיה זה מרחיק לכת עד מאוד להניח כי אלמלא החלוקות האסורות, קריסתה של מלרג הייתה נמעת. אכן, סביר להניח שתוספת של כ-20.52 מיליון שקל (הסכום המצטבר של החלוקה השנייה והשלישית) לקופתה ההולכת ומתדלדלת של מלרג היתה מקנה לה אוויר לנשימה לעוד מספר חודשים, אך בסופו של דבר, קרוב לוודאי שהקריסה הייתה מתרחשת בין כה וכה".

 

בית המשפט קיבל את טענתו של עו"ד רענן קליר כי ב-2 החלוקות האמורות, הדירקטורים לא ערכו את הבדיקות המתחייבות של מבחן יכולת הפירעון. השופט ברנר קיבל גם את הטענה כי שתי החלוקות בשנת 2008 הפרו התחייבות תשקיפית של החברה שלא לחלק דיבידנד מעל סכום מסוים. את התשלום לקופת הפירוק תבצע חברת מנורה מבטחים שביטחה את הדירקטורים.

 

מלרג הוקמה ב־1990 על ידי יוסי מלמד ומיכאל הירשברג כחברה פרטית לפיתוח תשתיות. היא לא החזיקה בציוד ולא העסיקה עובדי בנייה אלא הוציאה עבודות לקבלני משנה. ללא אותם ספקים, ובעיקר קבלני משנה קטנים, מלרג לא היתה קיימת. הפרויקטים שבהם טיפלה כללו, בין השאר, את נתיבי אילון ומחלפי לה גווארדיה, הקריה וגלילות. ב־2005 הנפיקה החברה כ־25% ממניותיה בתל אביב, ובשנת 2012 נקלעה למצב של חדלות פירעון תזרימית ולאחר שצברה חובות של 135 מיליון שקל הגישה בקשה להקפאת הליכים.

 

 

"ד רענן קליר "ד רענן קליר צילום: אוראל כהן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x