עולות המעלות: רבעון שיא לתדיראן בהכנסות וברווח הנקי
הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-4.5% ל-253 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים. הרווח הנקי עמד על 26 מיליון שקל - עלייה של 3.8%
תדיראן הולדינגס פרסמה היום (ג') את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2016 ומדווחת על רבעון שיא בהיקף ההכנסות וברווחים. הכנסות החברה ברבעון צמחו ב-4.5% ל-253 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים, שוק שהוא כיום ליבת העסקים של תדיראן.
- מנהל שיווק חטיבת המזגנים באלקטרה עובר לתדיראן
- תדיראן תעניק חסות להפועל באר שבע העונה
- זינוק במכירות תדיראן במחצית הראשונה
ההתמקדות בתחום המזגנים לצד שיפור בעלויות הרכש השפיעו לחיוב על הרווח הגולמי ועל שיעורו מהמכירות. החברה מדווחת גידול של 13.2% ברווח הגולמי ל-66.8 מיליון שקל (26.4% ממחזור המכירות) לעומת רבעון מקביל אשתקד בו הציגה החברה רווח גולמי של 59 מיליון שקל (24.4% מהמחזור).
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השלישי גדל בכ-15.6% והסתכם בכ-34.8 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-13.7%, בהשוואה לכ-12.4% בתקופה מקבילה ב-2015.
תדיראן ממשיכה לצמצם את ההפסדים בתחום מוצרי החשמל הלבנים והקטנים – פעילות המדווחת בדו"חות כפעילות מופסקת, ומציגה ירידה של כ-54% בהפסד מפעילות זו בעיקר כתוצאה ממכירת מותג החשמל בלומברג בשנה שעברה לחברת ראלקו. הפסדי החברה מפעילות מוצרי החשמל הסתכמו ב-556 אלף שקל לעומת הפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון מקביל.
שלושת החודשים האחרונים אופיינו בירידה במכירות בכלל ענף החשמל, והשפיעו גם על תדיראן שסיימה את הרבעון עם תזרים שלילי של 2.5 מיליון שקל לעומת תזרים חיובי של 62.6 מיליון שקל ברבעון מקביל, בשל עליה ביתרת המלאי. בשורה תחתונה סיכמה תדיראן את הרבעון השלישי של השנה עם עליה של 3.8% ברווח הנקי ל-26 מיליון שקל לעומת 25 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.