ממזרח תיפתח היוקרה: וולבו תעביר את ייצור דגמי הפרימיום לסין
החברה השיקה היום את הדגם היוקרתי ביותר שיצא מהמפעלים בסין, ה-S90 Excellence שלה - והודיעה על העברת ייצור סדרת ה-S90 וה-S40 למפעלים במדינה. "סין תיקח חלק גובר וחשוב בשאיפות הגלובליות שלנו"
וולבו מעבירה את ייצור מכוניות העילית שלה לסין - כך מודיעה היום (ד') החברה, שש שנים לאחר שנרכשה מפורד על ידי חברת ג'ילי הסינית (Zhejiang Geely Holding).
ההודעה יצאה במקביל להשקת דגמי ה-S90 החדשים של החברה וגולת הכותרת שבראשם, הדגם החדש והיוקרתי ביותר של וולבו, ה-S90 Excellence – דגם שנחשף מוקדם יותר השנה בתערוכות המכוניות בדטרויט ובסין.
- ה-S90 של וולבו הגיעה לישראל
- הכביש־שטח הבטוח ביותר: וולבו XC90
- לאחר המתנה ארוכה: וולבו חושפת ספינת דגל חדשה
יצרנית הרכב שנולדה ב-1927 בשבדיה, נמכרה לפורד בשנת 1999 תמורת 6.45 מיליארד דולר (חטיבת המכוניות הפרטיות), וזו מכרה אותה לחברת ג'ילי ב-2010 תמורת 1.8 מיליארד דולר. המעברים החדים לכל קצוות הגלובוס הוציאו לפועל באופן אירוני למדי את משמעות שמה המקורי - מייסדי החברה בחרו בשם הנשען על הפועל הלטיני Volvere, שמשמעותו 'להתגלגל'.
וולבו הודיעה היום שסדרת ה-S90 החדשה שלה - המכוונת להתחרות בעיקר מול דגמי E-Class של מרצדס, סדרת 5 של BMW ו-A6 של אאודי – תיוצר במפעל בעיר Daqing שבצפון סין.
כמו כן נאמר בהודעה כי סדרת המכוניות הקטנות יותר 40S תיוצר במפעלים של ג'ילי, בעיר הממוקמת 350 ק"מ דרומית לשנגחאי. סדרת 60 של וולבו מיוצרת כבר מזה כמה שנים במפעל בדרום מערב סין, בעיר צ'נגדו.
החברה ממשיכה לייצר חלק ממכוניותיה במפעלים בשבדיה, אך עם הזמן יגדל היקף הייצור בסין, על חשבון המפעלים במדינה. "סין תיקח חלק גובר וחשוב בשאיפות הגלובאליות שלנו. המפעלים במדינה יספקו מוצרים באיכות הגבוהה ביותר, שייוצאו למדינות ברחבי העולם בשנים הקרובות, ויתרמו ליעד שלנו למכירת 800 אלף מכוניות עד שנת 2020", אמר היום האקאן סמואלסון (Håkan Samuelsson), נשיא ומנכ"ל קבוצת וולבו.