$
בורסת ת"א

המניה קורסת? מיי סייז תחליף משרד יח"צ חמישי מ־2014

מניית מפתחת האפליקציות צנחה אתמול ב־24%, לשווי של 123 מיליון שקל, ובכך השלימה מחיקת שווי של 60% מתחילת השנה. המנכ"ל לכלכליסט: "אנחנו רצים, עושים, מתאמצים ולא זוכים להכרה בכלי התקשורת. בקרוב נעבור למשרד יחסי ציבור בארה"ב"

דרור רייך 09:3826.09.16

המשל המפורסם מספר על רקדן כושל, שבמקום להודות בחוסר כישרונו טוען כי האשמה בכך שהרצפה עקומה. נראה שזהו בדיוק סיפורה של חברת מיי סייז שמאז שנרשמה למסחר בבורסה של תל אביב ב־2014 היא הספיקה להחליף 5 משרדי יחסי ציבור – גלברט־כהנא; עדי ומיכל יחסי ציבור; קשרי משקיעים של רוני גבריאלוב; דני לוי תקשורת; וכעת היא בדרכה למציאת משרד יחסי ציבור שישי, במקום ויינר תקשורת.  

מיי סייז, שעוסקת בפיתוח תוכנה לאיסוף נתוני מידות של לקוחות לצורך התאמת פרטי ביגוד מחנויות אלקטרוניות, הפכה לחברה ציבורית בתחילת 2014 כאשר פעילות המיזם, שנוסד על ידי שושנה זיגדון, מוזגה לתוך השלד הבורסאי נולדצ'טרי ונצ'רס.

 

אתמול היא השילה 24% מערכה לשווי שוק של 123 מיליון שקל, ובכך השלימה צניחה של כ־60% מתחילת השנה. זאת, בעוד שמדד מניות הטכנולוגיה שבו היא נכללת התחזק ב־16% באותה תקופה.

 

 

אז מה גורם ללחץ על מניית החברה? ראשית, בגזרת הדיווחים למשקיעים נראה כי החברה נמצאת על הגל. בסוף השבוע היא דיווחה על התקשרות עם בנק השקעות אמריקאי (Network1 Financials Securities) שיארגן לה רודשואו בפני בנקאי ההשקעות וכיועץ בסיוע לאיתור מטרות רכישה סינרגטיות בעתיד.

 

בנוסף, מיי סייז נרשמה ביולי למסחר בבורסת נאסד"ק שבמסגרתו גייסה כ־9 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, זאת אחרי שחתמה על הסכם להטמעת טכנולוגיית המידע שלה ב־LSY האמריקאית, המשווקת בגדי יוקרה תחת המותג Yudovsky, וגם פזלה לשוק המשלוחים כשפיתחה ל'כץ משלוחים' אפליקציה ייעודית המאפשרת מדידת נפח של חבילה על ידי סריקת האריזה באמצעות הסמארטפון.

 

אך נכון להיום מחזורי המסחר במניית מיי סייז בארה"ב שואף לאפס, וגם הערכת השווי שקיבלה מ־BDO, שלפיה היא תגיע למכירות של מיליארד דולר כבר ב־2016, כנראה לא תתממש. נכון להיום לחברה אין הכנסות ונכון לסוף הרבעון השני של 2016 יש לה גירעון של 3 מיליון שקל בהון החוזר ותזרים מזומנים שלילי של 4 מיליון שקל מפעילות שוטפת בינואר־יוני.

 

רונן לוזון, מנכ"ל מיי סייז, הסיק מסקנות משלו מנתונים אלה ואמר אתמול ל"כלכליסט": "תן לי לגלות לך סקופ — גם את המשרד הנוכחי אנחנו עומדים לעזוב בקרוב לטובת משרד יחסי ציבור בארה"ב. אני מאוכזב מכך שהרבה מהמהלכים שלנו לא באו לידי ביטוי בכלי התקשורת. אנחנו רצים, עושים, מתאמצים ולא זוכים להכרה של עיתונות שוק ההון, אולי בגלל שאנחנו מוצר צרכני. אני מאמין שהרודשואו בפני המשקיעים האמריקאים יהיה אחרי החגים. אנחנו לא צריכים כסף, רק חשיפה".

 

 

רונן לוזון מנכ"ל מיי סייז רונן לוזון מנכ"ל מיי סייז צילום: אילן בשור

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x