מטומי עברה להפסד של כ-5.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2016
חברת הפרסום שהרוויחה 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, דיווחה כי הפער ברווחיות נובע מהשינוי במגמות שעובר על עולם הפרסום הדיגיטלי
חברת מטומי נמצאת כעת על הכוונת של קרן ברוש (7%), קרן אגרסיבית שרוכשת אחזקה בחברות ומנסה להשפיע על אופן הניהול שלהן. אם לא די בכך חברת הפרסום פרסמה את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של השנה מהם עולה כי מטומי עברה בשורה התחתונה להפסד של 5.3 מיליון דולר לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- קרן ברוש: "למנכ"ל מטומי הנוכחי אין כיוון אסטרטגי"
- מטומי מאשרת: קרן ברוש הפכה לבעלת עניין בחברה
- קרן ברוש תהפוך לבעלת עניין במטומי ותדרוש שינוי בניהול
עוד עולה מהדוחות כי הכנסות החברה נותרו יציבות ועמדו במחצית הראשונה של 2016 על 124.4 מיליון דולר לעומת 125 מיליון דולר ב-2015. הפער ברווח הנקי למרות היציבות בהכנסות מוסבר בעקבות שינוי המגמות שעובר על עולם הפרסום הדיגיטלי.
השינוי משתקף היטב בדוחות החברה הישראלית - גידול חד בתחומי פעילות מובייל וודיאו תוך והפחתה משמעותית בפעילות הדיספליי. 38% מהכנסות במחצית הראשונה של שנת 2016 היו מפעילות המובייל לעומת 28% במחצית המקבילה אשתקד.
כמו כן, נרשם גידול של 95% בהכנסות מפעילות תחום הווידאו ל- 49.2 מיליון דולר ביחס למחצית המקבילה אשתקד. הכנסות ה- הדיספליי צנחו ב-70% ל-11.7 מיליון דולר לעומת 38.8 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2015.
מטומי, שמשקיע בצורה מואצת בטכנולוגיה חדשה לפחות על הירידה החדה רשמה בעקבות כך ירידה של 41% ב- Ebitda (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות) ל-5.8 מיליון דולר לעומת המחצית המקבילה אשתקד.
"הפרסומות בדיספליי נמצאות בירידה בעוד שתקציבי הפרסום במובייל ובווידאו ממשיכים לגדול" הסביר עופר דרוקר,מנכ"ל מטומי. ""אבל אנו מחויבים לאסטרטגיה שלנו ומבצעים תהליך מוכח בהתאם לתכנית שלנו."
נכון להיום, קרן ברוש מבקשת לכנס אסיפת בעלי מניות במטומי, בכדי לצרף חבר לדירקטוריון ולדון במעמדו של המנכ"ל עופר דרוקר והאסטרטגיה של החברה על רקע ההידרדרות בתוצאותיה העסקיות. הקרן, המנוהלת בידי אמיר אפרתי, מותחת ביקורת קשה על התנהלות חברת הפרסום הדיגיטלי במצגת נרחבת שהפיצה למוסדיים המחזיקים במניה.