בעלי זארה רשמו עלייה של כ-8% ברווחי מחצית השנה ל-1.26 מיליארד יורו
מכירות אינדיטקס, החברה האם של רשת האופנה, טיפסו בתקופה זו ב-11% ל-10.47 מיליארד יורו. בעקבות העלייה במכירות המקוונות החברה תאט את קצב פתיחת החנויות הפיסיות
קמעונאית האופנה הגדולה בעולם, שבבעלותה גם רשתות כמו ברשקה ומאסימו דוטי, דיווחה על עלייה של 7.7% ברווח הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה ל-1.26 מיליארד יורו, זאת לעומת 1.17 מיליארד יורו בתקופה המקבילה אשתקד.
במקביל, המכירות טיפסו ב-11% ל-10.47 מיליארד יורו. בהתבסס על תוצאות הרבעון הראשון ההערכה היא כי החברה רשמה עלייה של 8.8% ברווח ברבעון השני ל-702 מיליון יורו ועלייה של 11% במכירות ל-5.59 מיליארד יורו. תחזיות האנליסטים ציפו לרווח של 691 מיליון יורו ברבעון השני ומכירות בגובה 5.57 מיליארד יורו.
ההצלחה של אינדיטקס מגיעה בעוד רבות מהיריבות שלה מתמודדות עם האטה בביצועים. גאפ לדוגמה דיווחה על ירידה במכירות ברבעון השני, על רקע הירידה במספר המבקרים בחנויות בארה"ב. בדומה, יריבתה האירופית העיקרית, H&M דיווחה כי המכירות באוגוסט נפגעו בשל מזג האוויר החם במיוחד ששרר הקיץ.
באינדיטקס דיווחו עוד כי נרשמה צמיחה במכירות המקוונות. בעקבות זאת הודיעה החברה כי בכוונתה להאט את קצב פתיחת החנויות הפיסיות ולהתמקד בחנויות הדגל הרווחיות יותר. במחצית הראשונה של השנה פתחה אינדיטקס 83 חנויות חדשות, שהעלו את מספר החנויות שלה ל-7,096 ברחבי העולם. יתרה מכך, מתוך 92 השווקים שבהם היא פועלת ב-39 יש חנויות מקוונות.