רמי לוי: ירידה של 3% במכירות החנויות הזהות
מכירות רשת השיווק עלו ב-8.8% בינואר-יוני ל-2.14 מיליארד שקל בעקבות פתיחת סניפים חדשים - אך החנויות הזהות נפגעו מקניבליזציה; הרווחיות התפעולית עלתה ל-2.95% מהמכירות
רמי לוי חותם את המחצית הראשונה של השנה עם שיפור כל הפרמטרים המרכזיים. פתיחת 10 סניפים חדשים הובילה לעלייה של 8.8% במכירות רשת השיווק שהסתכמו ב-2.14 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-10.4% ל- 46.9 מיליון שקל.
לצד תרומת החנויות החדשות למכירות, מתמודד לוי עם ירידה של 3% במכירות החנויות הזהות (SSS), בין היתר על רקע הקניבליזציה הפנימית שהחלה לחוות החברה. העלייה במכירות נתנה אותותיה ברווח הגולמי שעלה ב-13.7% לעומת המחצית הראשונה אשתקד והסתכם ב-468.8 מיליון שקל. שיפור חד יותר ברווח הגולמי מזה שנרשם במכירות הוביל לשיפור הרווחיות הגולמית ל-21.87% מהמכירות.
השיפור ברווח וברווחיות הגולמית חלחל לשורת הרווח התפעולי שעלה ב-12.8% והסתכם ב-63.2 מיליון שקל. בהתאם, עלתה הרווחיות התפעולית ל-2.95% מהמכירות לעומת 2.85% במחצית הראשונה אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נרשמה למרות גידול של 13.92% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-405.6 מיליון שקל. העלייה בהוצאות מכירה ושיווק נגרמה בעקבות פתיחת הסניפים החדשים.
בנוסף, בעקבות פירוק השותפות "ביכורי השקמה" בתחום סיטונאות הירקות בשנה שעברה והקמת מערך עצמאי לאספקת הירקות לסניפים, הוצאות המכירה והשיווק של המרכז הלוגיסטי של הירקות והפירות נכללו במחצית הראשונה במלואן, כאשר במחצית הראשונה אשתקד נכללו רק מחצית מהוצאות חברת ביכורי השקמה. גם הוצאות ההנהלה עלו ב-13.3% בעיקר עקב גידול בהוצאות השכר של מטה החברה שנדרש לטיפול בגידול במספר הסניפים.