הקמעונאית הגדולה בעולם הפכה לעוד יותר גדולה: רבעון מוצלח לוול מארט
הענקית האמריקאית העלתה את התחזית השנתית לאחר שסיימה את הרבעון השני עם גידול במכירות וברווח, ל-120.85 מיליארד דולר ו-3.77 מיליארד דולר בהתאמה - בשני המקרים מעל תחזיות השוק
הקמעונאית הגדולה בעולם במחזור מכירות הפכה לגדולה עוד יותר ברבעון השני: וול מארט מדווחת היום על גידול של 0.5% בהכנסות שהסתכמו ב-120.85 מיליארד דולר, מעט מעל צפי השוק - 120.17 מיליארד דולר.
מכירות החנויות הזהות רשמו בתקופת הדוח עלייה של 1.6%, כשציפיות תהשוק עמדו על עלייה של 1% בלבד.
- וול מארט הפתיעה: היכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון
- מיקרוסופט ואינטל מפטרות, אמזון דווקא מגייסת
- אמזון חושפת: מטוס התובלה הממותג החדש שלה
וול מארט הציגה בדוח הרבעוני עלייה ברווח הנקי ל-3.77 מיליארד דולר, או 1.21 דולר למניה, מול 3.48 מיליארד דולר ו-1.08 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 1.07 דולר למניה, וגם במקרה זה התעלתה החברה על תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.02 דולר למניה.
לאחר שני רבעונים מוצלחים, הודיעה וול מארט על העלאת תחזית הרווח השנתי שלה לטווח של 4.35-4.15 דולר למניה, מול תחזית קודמת 4.30-4 דולר למניה. צפי האנליסטים לשנת 2016 נמצא במחצית הגבוהה של הטווח המעודכן, על 4.27 דולר למניה.
מניית וולמארט זינקה מתחילת השנה ב-19% והיא נסחרת עתה בשווי שוק של 226 מיליארד דולר. אמזון שעלתה מתחילת השנה ב-13% נסחרת בשווי שוק של 360 מיליארד דולר.
לצד עליונותה של אמזון בשווי השוק, מחזור המכירות של וול מארט הוא גדול בפער עצום מזה שמציגה חסרת הסחר המקוון - אמזון הציגה במחזור השני מכירות של 30.4 מיליארד דולר, מול כמעט 121 מיליארד דולר כאמור שמציגה היום וול מארט.
"אנחנו מרוצים מהמומנטום החיובי של העסק שלנו. האסטרטגיה שלנו בארה"ב מוכיחה את עצמה - אנו מציגים רבעון שמיני ברציפות של צמיחה במכירות החנויות הזהות בתוך ארה"ב וגם הפעילות הבינ"ל מציגה נתונים טובים", אמר מנכ"ל וול מארט דאג מקמילון (Doug McMillon).
לפני עשרה ימים הודיעה החברה על רכישת אתר הסחר המקוון Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר במזומן, באחת העסקאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של תעשיית ה-e-commerce. העסקה נועדה לקדם את מעמדה של פעילות המסחר המקוון של וול מארט, שעד כה ניסתה להתחרות מול אמזון בתחום זה, ללא הצלחה (היקף המכירות של וולמארט ברשת הוא שישית מזה של אמזון, וקצב הצמיחה של השירות המקוון שלה נמוך יותר).