וונטייז מתקשה להנפיק: חתכה את היקף הגיוס בת"א בחצי
חברת ה־VOD מנתניה, שעדיין לא מציגה רווחים, תנסה השבוע לגייס 31 מיליון שקל במניות לפי שווי של 119 מיליון שקל. אם הנפקה תצליח, היא תהיה הראשונה השנה בבורסה המקומית
חברת וונטייז (Vonetize) חותכת את היקף הגיוס הצפוי בת"א בחצי. חברת ה־VOD מנתניה תצא השבוע לגיוס הון של 31 מיליון שקל לפי שווי של 119 מיליון שקל.
- יגאל נמדר מחכה לימים טובים יותר: דחה את ההנפקה בתל אביב
- טוויליו: ההנפקה הראשונה של חברת טכנולוגיה אמריקאית השנה זוכה להצלחה
- פולאר יוצאת לגיוס אג"ח של 40 מיליון יורו בבורסת ת"א
בתשקיף הראשון שפרסמה החברה בסוף מאי לא נקבע יעד מחיר מינימלי, אך בוונטייז נקבו בהיקף גיוס גבוה בהרבה: 15 מיליון דולר (כ־57 מיליון שקל). בשוק מעריכים כי הירידה בהיקף הגיוס נובעת מביקורת על כך שהיקף ההנפקה משקף מכפיל הכנסות (8) גבוה ולא מוצדק, שכן הכנסות וונטייז ב־2015 עמדו על 1.9 מיליון דולר בלבד, עלייה של 18.8% לעומת 2014. בנוסף, החברה עדיין לא רווחית, וההפסד התפעולי אשתקד העמיק ב־61% ל־2.9 מיליון דולר. ההפסד ב־2015 העמיק ב־60% והסתכם ב־3.2 מילון דולר. ההון העצמי הסתכם ב־1.3 מיליון דולר ב־2015.
אם הנפקת המניות (IPO) תצליח, היא תהיה הראשונה השנה בבורסה המקומית. דיסקונט חיתום ורוסאריו קפיטל יהיו החתמים בהנפקה.
לפני ההנפקה, כמות המניות של החברה עומדת על 25.65 מיליון מניות. בעל המניות הגדול הוא המייסד נועם יוספידיס (40%), שמשמש גם מנכ"ל ויו"ר החברה. עד היום גייסה החברה כ־6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ובסבב הגיוס האחרון, שבוצע באוקטובר 2015, היא גייסה 2.8 מיליון דולר לפי שווי של כ־30 מיליון דולר.
המודל העסקי של החברה בנוי ממנוי בסיס, השכרה חד־פעמית, רכישה או צפייה ללא תשלום מבוססת פרסומות של תכנים בטלוויזיות חכמות ובמכשירי סמארטפון. שירות הפרימיום של החברה נקרא SMART VOD הכולל סרטים חדשים, סדרות ותכנים לילדים המשתנה ממדינה למדינה. לוונטייז הסכמי הפצה עם סמסונג, LG, טושיבה והייסנס, וכיום החברה נוהגת לאפשר צפייה בחלק מתוכני ה־VOD שלה בחינם, במטרה לצבור משתמשים חדשים שבהמשך יהפכו לצרכני צפייה בתכנים בתשלום. כרגע לחברה 6.2 מיליון משתמשים בעולם, מתוכם כ־1.7 מיליון משתמשים בישראל.
בתחילת יוני דיווחה החברה כי היא מנהלת מו"מ לקראת חתימה אפשרית על הפצת שירות SmartVOD באוגנדה, גאנה, טנזניה וקמרון. על פי וונטייז, מדובר ב־200 אלף מנויים חדשים, והיא תהיה זכאית לקבל על כל לקוח 5.2–3 דולר בחודש בנוסף להכנסה בשל השכרות פרטי תוכן שאינם במסגרת המינוי. בנוסף, הודיעה החברה על הרחבת הסכם ההפצה הקיים עם חברת LG, כך ששירות ה־SmartVOD של החברה יופץ כחלק ממערכת הטלוויזיה החכמה של LG. השירות יופץ תחילה בישראל ובברזיל.
"קפטן אמריקה". מהתכנים שמספקת וונטייז