רבעון חלש ל-H&M - "בגלל האביב הקר"
ענקית האופנה סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 17% ברווח ל-5.357 מיליארד קרונות שבדיות, פחות מצפי האנליסטים. המנכ"ל: "למרות העלייה בהכנסות, המכירות לא עמדו בתחזיות החברה"
ענקית האופנה השבדית H&M - Hennes & Mauritz דיווחה על ירידה של 17% ברווח הנקי ברבעון השני: הרשת סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 5.357 מיליארד קרונות שבדיות (כ-650 מיליון דולר), מול 6.553 מיליארד קורונות שבדיות ברבעון המקביל אשתקד.
התוצאות פספסו את צפי האנליסטים שעמד על 5.46 מיליארד קורונות בשורת הרווח.
הירידה ברווח מגיעה על אף הצמיחה במכירות, עליהן דיווחה הרשת כבר בשבוע שעבר - H&M רשמה בחודשים אפריל-יוני מכירות של 46.87 מיליארד קורונות, מול 45.87 מיליארד קורונות ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל H&M קארל יוהן פרסון (Karl-Johan Persson) אמר כי המכירות בחודש אפריל (ובמרץ שלפניו) היו באופן ספציפי חלשות בהרבה מתחזיות החברה, "על רקע האביב הקר מהצפוי בחלק ניכר מהמדינות שבהן היא פעילה, שדרש מבצעי הנחות גדולים יותר".
"למרות העלייה בהכנסות, גם המכירות היו מתחת לתחזיות, ולכך היתה גם השפעה על הרווח", אמר עוד פרסון. החברה ציינה בנוסף כי נפגעה גם משערי החליפין ומהעלויות של ההשקעות ארוכות הטווח של הרשת.
קבוצת H&M מפעילה נכון לסוף הרבעון השני 4,077 חנויות ב-62 מדינות - גידול מרשים בהשוואה לתום הרבעון השני אשתקד, אז עמד מספר החנויות על 3,639. הרשת מתכננת להוסיף השנה 425 חנויות.
במהלך הרבעון פתחה H&M פעילות מסחר ברשת ב-9 מדינות נוספות, ביניהן יפן, אירלנד ויוון, וכעת היא פעילה אונליין ב-32 מדינות. בסתיו הקרוב ייפתחו חנויות אונליין גם בקנדה ובדרום קוריאה.