$
בורסת ת"א

לאחר השינוי הארגוני: אלקטרה צריכה עברה ב-2015 לרווח

איחודי מטות, שינוי תנאים מסחריים וצמצום עלויות הוביל את החברה, תחת ניהולו של זאב קלימי, לרווח שנתי של 48 מיליון שקל - מול הפסד של 65.6 מיליון שקל ב-2014

אורנה יפת 13:5301.03.16

אלקטרה צריכה, סיימה את שנת 2015 עם גידול של 2.4% בהכנסות שהסתכמו ב-2.73 מיליארד שקל - לעומת 2.66 מיליארד שקל ב-2014.  

הגידול בהכנסות נבע בעיקרו מעלייה של 3% בפעילות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובראשם מגזר המזגנים בארץ, וכן מעלייה של 2.4% בהכנסות מגזר הקמעונאות. אלקטרה פועלת במגזר זה באמצעות הרשתות מחסני חשמל ובאמצעות רשת שקם אלקטריק. אלקטרה צריכה צימצמה במהלך השנה את מרכזי המכירה של שקם אלטריקה לטובת מחסני חשמל. כמו כן, מפעילה אלקטרה את רשת ה-DIY אייס.

 

בשנה וחצי האחרונות הובילה החברה, תחת ניהולו של זאב קלימי, מהלך של איחוד מטות במגזר הקמעונאי. מחזור המכירות השנתי במגזר קמעונאות החשמל (לא כולל רשת אייס צמח ב-2.4% ל-1.18 מיליארד שקל. המכירות למ"ר בחנויות הזהות גדלו מ-2,602 שקל למ"ר בשנת 2014 ל-2,756 שקל למ"ר ב-2015.

 

איחוד פעילות הרכש של מחסני חשמל ושקם אלקטריק תחת מטה אחד שיפרה את הרווח הגולמי של אלקטרה מוצרי צריכה ואת שיעורו מהמכירות. סיבה נוספת שתרמה לשיפור הרווחיות היא שיפור התנאים המסחריים שהשיגה אלקטרה בפעילות המזגנים, וכן שיפור התנאים המסחריים עם הספקים של רשת אייס.

 

הרווח הגולמי של החברה צמח בשנת 2015 ב-10.3% והסתכם ב-777 מיליון שקל (28.4% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של 705 מיליון שקל (26.4% מהמכירות) אשתקד.

 

תוכנית ההתייעלות והרה ארגון, אשר כוללת גם צמצום שטחי מסחר וכתוצאה מכך הקטנת שכר הדירה, באה לידי ביטוי בירידה בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-2015 ב-647.8 מיליון שקל לעומת 691 מיליון שקל אשתקד.

 

החברה עברה לרווח תפעולי שהסתכם ב-93.5 מיליון שקל - לא כולל הוצאות שינוי מבני בהיקף של 10 מיליון שקל, הכוללות עלויות פרישת עובדים וסגירת סניפים.

 

בשורה תחתונה סיימה אלקטרה מוצרי צריכה את 2015 ברווח נקי של 48 מיליון שקל לעומת הפסד של 65.6 מיליון שקל בשנת 2014.

 

זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x