ירייית הפתיחה: מריסה מאייר סוגרת שבעה מגזינים דיגיטליים
הצעד שיכלול פיטורי עיתונאים רבים - החברה מסרבת לפרסם מספר מדוייק - פותח מהלך כולל של מנכ"לית יאהו לצמצום עלויות, במסגרתו יפוטרו 15% מעובדי החברה
יאהוהודיעה אתמול על כוונתה לסגור שבעה מגזינים דיגיטיליים שהיא מפעילה, ביניהם מגזיני אוכל, תיירות, הורות ובריאות. המהלך יכלול צמצום ניכר של כוח אדם בפעילות האמורה - ובמסגרת זו פיטורי עיתונאים רבים.
- מנכ"ל ורייזון מאשר: מעוניינים לרכוש את יאהו
- לפחות כלפי חוץ, מאריסה מאייר עדיין לא איבדה תקווה
- יאהו מאשרת: נפטר 15% מעובדינו עד סוף השנה
יאהו סירבה לומר כמה עובדים יפוטרו במסגרת החלטה זו.
במקביל סוגרת יאהו את מרכז הפעילות בבורבאנק (Burbank) שבקליפורניה ומעבירה את מרבית העובדים במרכז למטה הקרוב בפלאיה ויסטה (Playa Vista).
הצעדים האמורים הם ירייית הפתיחה למהלך הכולל של מריסה מאיירה לצמצום עלויות שבמסגרתו יפוטרו 15% מעובדי יאהו. במסגרת זו צפויה החברה להודיע בחודשים הקרובים על סגירת הפעילות בכמה מהמרכזים וסגירת כמה מיחידות הפעילות שלה.
מריסה מאייר הובילה בתחילת 2014 השקה של שורת מגזינים דיגיטליים, כחלק מהמאמץ להגדיל את ההכנסות מפרסום - כשהרעיון היה למשוך גורמים המעוניינים בפרסום נקודתי על פי העניין הספציפי של הקוראים. בין היתר הושקו במסגרת זו מגזיני מכוניות ומגזיני גאדג'טים.
במקביל צירפה מאייר למגזינים החדשים, תמורת שכר גבוה, כמה עיתונאים בעלי שם - חלקם עזבו משרה בכירה מאד לצורך הפרויקט. על פי הודעת יאהו, אף אחד מהעיתונאים הבכירים לא פוטר במסגרת הצמצום הנוכחי.