בלעדי לכלכליסט
בזכות הנפט: ישראייר הצליחה לייצר רווח ברבעון השלישי
הרווח הנקי של חברת התעופה מקבוצת אי.די.בי עמד על 49 מיליון שקל. בנוסף לצניחה בנפט, ישראייר נהנתה מרווח חד־פעמי בעקבות מכירת דיזנהויז
הירידה במחיר הנפט עזרה לישראייר לדווח על תוצאות שיא ברבעון השלישי של 2015. ל"כלכליסט" נודע כי החברה־האם אי.די.בי תיירות סיימה את הרבעון ברווח נקי של 49 מיליון שקל.
- הסדר פשרה חדש בתביעת ישראייר יעלה לביטוח 11 מיליון שקל
- הממונה על ההגבלים: אל על היא מונופול בשירותי אבטחת טיסות
- לקראת מיזוג עם סאן דור: ישראייר רכשה מטוס שלישי
ב־2014 רשמה החברה הפסד של 20 מיליון שקל, שקדמו לו הפסד של 25 מיליון שקל ב־2013 והפסד של 30 מיליון שקל ב־2012.
עיקר הרווח ברבעון השלישי מיוחס לירידה במחיר הנפט, שצנח ב־46% מנובמבר 2014 למחיר של 43 דולר לחבית, ומימון מחדש של חובותיה באמצעות דויטשה בנק. כ־6 מיליון שקל מהסכום מיוחסים לרווחי הון ממכירת חברת התיירות דיזנהויז ב־50 מיליון שקל לחברת BTC של עופר חודורוב. בנוסף ישראייר, בניהולו של אורי סירקיס שמכהן גם כמנכ"ל אי.די.בי תיירות, העמידה מטוסים במקרים שבהם המתחרות ביטלו טיסות, דבר שהביא גם לעלייה ברווחים. אי.די.בי תיירות סגרה שלוש שנים רצופות של הפסדים.
השיפור בתוצאות ישראייר לא מפתיע לנוכח הרוח הגבית שקיבלו חברות תעופה בעקבות הירידה בנפט. כך למשל, רשמה אל על ברבעון השלישי רווח של 93 מיליון דולר – פי 10 מהרווח ברבעון המקביל. החברה נהנתה מירידה של 12% בהוצאות ההפעלה, בין היתר בזכות הירידה במחירי הדלק הסילוני. הוצאות הדלק של אל על עמדו על 21% מהמחזור מול 34% ברבעון המקביל.