"כשהחלטנו להשקיע בחנויות חדשות – לא ידענו שהרבעון יהיה כזה"
מנכ"ל קסטרו מסיים רבעון של שחיקה ברווחיות, תוך השקעה מאסיבית בהתרחבות: " נצטרך להיות פשוט טובים יותר"
חברת קסטרו דיווחה היום על תוצאות כספיות, וכמו מתחרותיה פוקס וגולף – דיווחה על שחיקה של ממש ברווחיות. הרווח התפעולי לרבעון השלישי צלל ב-55% ועמד על 6.6 מיליון שקל. שיעורו מההכנסות עמד על 2.8%, לעומת 6.5% בתקופה המקבילה.
- עינויים בהרגלי הצריכה
- נשחקה במחצית: הצמיחה של קסטרו התלבשה על הרווח הנקי
- קסטרו מצפה למכירות קוסמטיקה של 50-100 מיליון שקל בשנה
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
כאשר חנויות חדשות נפתחות, והן אינן מצליחות ליצר מספיק מכירות ותנועת קונים – התוצאה הבלתי נמנעת היא שחיקה ברווחיות. בשורה התחתונה דיווחה קסטרו על רווח נקי של 4.5 מיליון שקל, ירידה של 63% לעומת הרבעון המקביל.
החברה דיווחה כי תוצאות אלה אינן עומדים ביעדים שנקבעו בתוכנית שיתוף הרווחים שלה – וכך לא ביצעה הפרשה על בונוס לעובדים. בינואר-ספטמבר 2014 ביצעה קסטרו הפרשה של 7.7 מיליון שקל לתגמול של כל עובדיה.
מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי "תנאי השוק לא היו טובים. גם החג עצמו לא היו בו הרבה ימי עבודה, רוב החגים נפלו באמצע שבוע. אבל אם אני מסכם את הרבעון – יש כמה דברים חיובים מבחינתנו. תזרים של 45 מיליון שקל ב-9 חודשים, אומר שהפעילות הביאה תזרים גם בתקופה חלשה. בתקופות חלשות אתה בודק תזרים. בתקופה הזאת השקענו בצורה מאסיבית בחנויות חדשות – אנחנו השקענו 75 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל שנה שעברה. הוכחנו גם רמת שליטה במלאים. העסק שלנו בנוי על הון עצמי ולא על חוב. אנחנו מתנהלים בזהירות. אני מקווה שהשוק יהיה יותר בריא בעתיד ונוכל לתת תוצאות טובות יותר".
האם במצב השוק הנוכחי הדבר הנכון הוא לפתוח חנויות חדשות?
"אני לא אמרתי שזה הדבר הנכון לעשות. אין ספק שאנחנו מתנהלים בזהירות, כאשר החלטנו להשקיע בחנויות חדשות – דצמבר שנה שעברה – לא ידענו שהרבעון השלישי יהיה כזה. שנה הבאה נצטרך להסתכל בצורה זהירה על השקעות, וההשקעות לא יהיו בהיקף של השנה. השוק נדרשת בו זהירות ויש בו הרבה מאוד פרמטרים שלא עושים את החיים קלים.
מתי נדע ששוק האופנה משתפר?
"השוק לא יחזור למצב של פחות תחרות אלא להיפך. יש גידול בנדל"ן קמעונאי, ובפירוש זה יוצר קניבליזציה. יש אינטרנט שאפשר לקנות מכל העולם. נצטרך להיות פשוט טובים יותר. נעשה עבודה בקולקציות, בחנויות, בנגישות שלנו וננסה להיות טובים יותר".