$
בורסת ת"א

האוצר קנס גופים מוסדיים ב-14 מיליון שקל

זאת בגין חריגות שהתגלו במהלך ביקורות שוטפות שביצע אגף הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות דורית סלינגר. חברת הביטוח כלל נקנסה בסכום של 7 מיליון שקל ופסגות נקנס בכמיליון שקל

עמרי מילמן 13:0107.10.15
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, הטילה עיצומים כספיים על גופים מוסדיים בגין חריגות שהתגלו במהלך ביקורות שוטפות שביצע האגף.

 

חברת הביטוח כלל נקנסה בסכום של 7 מיליון שקל בגין שימוש בשירותיו של שמאי חוץ כדי שיבצע עבורה בקרות על שומות אחרות. איסור השימוש בשירותיו של שמאי חוץ לצרכי בקרה, נועד לצמצם את ניגוד העניינים ולמנוע מצב בו תהיה פגיעה בהחלטותיו של השמאי. בנוסף, מצאה הביקורת מקרים בהם סירבה חברת הביטוח לקבל את הכרעת השמאי, ולא פעלה בהליך ערעור כנדרש באמצעות שמאי מכריע. כלל נקנה גם על אי עמידה בהוראות חוזר שמאות ביטוח רכב (רכוש וצד ג'). הבדיקה של אגף שוק ההון מצאה כי החברה שללה ממבוטחים לקבל הנחת השתתפות עצמית במוסך הסדר, מכיוון שבחרו בשמאי שאינו נמנה על רשימת שמאי החוץ של החברה. האגף שוק ההון חייב את כלל להשיב את הכספים למבוטחים שלא זכו להנחה זו. כלל ביטוח נקנסה גם, יחד עם כלל פנסיה גמל בסכום של 3.5 מיליון שקל בגין איחור בהעברת המידע ונתונים למסלקה הפנסיונית.

 

בית ההשקעות פסגות נקנס ב-1.05 מיליון שקל בעקבות ליקויים בתמחור הלוואות לעמיתים, מעקב אחריהן וניהולן השוטף. חברת איילון נקנסה ב-980 אלף שקל על אי תשלום ריבית פיגורים על איחור במשיכה ועל כך שאינה משלמת את הפיצוי הנדרש על האיחור במועד העברת כספי קופות גמל שנמשכו. הכשרה חברה לביטוח נקנסה בסכום של 903 אלף שקל בעקבות דיווחים שגויים למאגר המידע הסטטיסטי בענף ביטוח רכב חובה ועל אי יישום המלצות מבקר הפנים של החברה משנת 2011 לתיקון ליקויים, ועל המשך דיווחים שגויים למאגר המידע. שלמה חברה לביטוח נקנסה בסכום של 700 אלף שקל בעקבות הפרות בתחום הממשל התאגידי- בין היתר בתחום פעילות הדירקטוריון וועדותיו. ואיי. די. איי חברה לביטוח נקנסה בסכום של 280 אלף שקל מכיוון שלא תיעדו שאלות ותשובות בעל הפוליסה, בענף ביטוח רכב חובה.

 

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת הפיקוח בעניין חוזר השמאים אך איננו מקבלים את עמדת הביקורת בנוגע למרבית הליקויים שנמצאו. נדגיש כי מדובר בביקורת שנערכה ביחס לשנים 2013-2007, עוד בטרם כניסתה של הנהלת החברה הנוכחית (למעט חודשי הביקורת האחרונים)".

 

"בגין שנים אלה נמצאו מתוך מאוד אלפי תביעות, עשרות בודדות של ליקויים, כאשר רק שניים מהם בתקופת ההנהלה הנוכחית ובחודשי כהונתה הראשונים. בנושא המסלקה הפנסיונית- הנושא פורסם כבר לפני קרוב לשנה וכפי שציינו אז, מדובר באיחור של ימים ספורים במתן מידע פנסיוני ללקוחות מעטים (מתוך כ-40 אלף פניות בחודשים הרלבנטיים), בעיקר בתקופת החגים, מבלי שנגרם נזק כספי כלשהו ללקוחות. תקלות אלו זוהו וטופלו מידית על ידי כלל ביטוח עוד באותו מועד ונושא זה ממשיך להתנהל בסטנדרטים הגבוהים ביותר", הוסיף מכלל ביטוח.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x