רמי לוי: צמיחה במכירות על חשבון ירידה של 21% ברווח הנקי
פתיחת 6 סניפים חדשים העלתה את מכירות הרשת במחצית הראשונה ב-18% ל-1.97 מיליארד שקל - אך הגדילה את הוצאות השיווק והנהלה בכ-25%. הרווח הנקי הסתכם ב-42.4 מיליון שקל
רמי לוי מציג צמיחה בשיעור דו ספרתי במכירות באמצעות פתיחת סניפים, אך משלם מחיר כבד בשורת הרווח התפעולי והנקי שנשחקים.
- רמי לוי משיק מותג פרטי: יכלול 400-300 מוצרים
- רמי לוי מסיים את השותפות עם נטו: השלים רכישת מניות ביכורי השקמה
- שנה לאחר היציאה לדרך: פירות ראשונים לתוכנית ההבראה בשופרסל
פתיחת 6 סניפים חדשים הזניקה את מכירות רמי לוי במחצית הראשונה של השנה ב-17.9% ואלו הסתכמו ב-1.97 מיליארד שקל. בצירוף מחלקת הבשר הפועלת בזכיינות ו-2 סניפים המופעלים בזכיינות, שאינם נכללים במכירות החברה, עומד קצב הפדיון שנתי של הרשת על למעלה מ-4 מיליארד שקל - נתון הממקם אותה כרשת המזון השניה בגודלה בישראל.
בנטרול תרומת החנויות החדשות, מציג לוי סטגנציה במכירות החנויות הזהות שעלו ב- 0.42% ביחס למחצית המקבילה אשתקד.
תרומתן של החנויות החדשות לחברה באה לידי ביטוי גם בעליה של 15.2% ברווח הגולמי שהסתכם במחצית ב-412.2 מיליון שקל. למרות זאת, הרווחיות הגולמית ירדה מ-21.41% במחצית הראשונה אשתקד ל-20.93%, זאת על רקע התחרות האגרסיבית בענף שגררה העמקת מבצעי הוזלות לצרכנים על חשבון הרשת.
אלא שהתרחבות הרשת שהיתה כרוכה בזינוק של 24.8% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, גבתה מלוי מחיר בשורת הרווח התפעולי שצנח ב-22.6% במחצית הראשונה של השנה והסתכם בכ-56 מיליון שקל.
הפגיעה ברווח התפעולי נגרמה בין היתר מהעליה בהוצאות השכר בעקבות העלאת שכר המינימום וכן השמה והדרכה של כוח אדם בסניפים חדשים שטרם החלו לפעול. הירידה הושפעה גם מכך, שאשתקד כללו התוצאות הכנסה חד פעמית בסך 6.2 מיליון שקל שרשמה החברה בגין תשלום שקיבלה החברה מחברת ביטוח. כתוצאה מכך, נשחקה הרווחיות התפעולית מ-4.33% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד ל-2.84% בלבד במחצית החולפת,
כתוצאה מהורדת מחירים נוכח התגברות התחרות בענף והירידה ברווח התפעולי, צנח הרווח הנקי של רמי לוי ב-21.1% מחצית הראשונה של השנה והסתכם בכ- 42.4 מיליון שקל.
דירקטוריון הרשת אישר חלוקת דיווידנד של כ-16 מיליון שקל, ובכך משלימה החברה חלוקות דיווידנד בסך של כ-47 מיליון שקל בשנת 2015.
בעל השליטה רמי לוי, המכהן כמנכ"ל החברה,התייחס לתכנית ההתחרבות העתידיות ומסר: "אחרי שפתחנו 2 סניפים בערים בהן לא היתה לנו נוכחות עד כה, חתמנו על הסכם לרכישת 6 סניפים מרשת מגה, ואנו ממשיכים גם בתכנית הפיתוח ארוכת הטווח שלנו להגדלת נתח השוק באמצעות פתיחת 6 סניפים חדשים באזורים בהם אין לנו פעילות כיום.