טוויטר הציגה תוצאות מאכזבות לרבעון הראשון, המניה התרסקה ב-18.2%
החברה רשמה הכנסות של 435.9 מיליון דולר לעומת צפי של 464.3 מיליון דולר, וכן הפסד של 162 מיליון דולר לעומת 132 מיליון דולר אשתקד; גם צפי ההכנסות השנתי איכזב; במקביל דיווחה על רכישת חברת שיווק ועל שיתוף פעולה פרסומי עם גוגל
דרמה הלילה (ג') במסחר במניית טוויטר: פחות משעה לפני המסחר, פלטפורמת המידע הפיננסי Selerity פרסמה דיווח שכלל את התוצאות שרשמה החברה ברבעון הראשון, בעוד שהדו"חות היו אמורים לצאת רק לאחר נעילת המסחר. בתגובה הופסק המסחר במניה, אך לאחר כמה דקות חודש והיא התרסקה ב-18.2%. לאחר סיום המסחר ירדה המניה ב-1.5%.
טוויטר סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 435.9 מיליון דולר, מול הכנסות של 250.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2014. תחזיות האנליסטים עמדו על שורת הכנסות של 464.3 מיליון דולר. הרווח הרבעוני המתואם עמד על 7 סנט למניה, מעל צפי השוק שעמד על 4 סנט למניה. טוויטר סיימה את הרבעון עם הפסד של 162 מיליון דולר, או 25 סנט למניה, מול הפסד של 132 מיליון דולר או 23 סנט למניה ברבעון הראשון של 2014.
- "פייסבוק תקנה את Meerkat בתוך חצי שנה"
- פייסבוק: עלייה של 42% בהכנסות אך ירידה של 20% ברווח הנקי
- ווטסאפ הגיעה ל-800 מיליון משתמשים פעילים
החברה צופה לרבעון הנוכחי הכנסות של 485-470 מיליון דולר, הרבה פחות מצפי השוק שעומד על 538 מיליון דולר. לשנת 2015 כולה צופה טוויטר הכנסות של 2.27-2.17 מיליארד דולר - גם כאן פחות מהצפי שעומד על 2.374 מיליארד דולר.
טוויטר נמצאת תחת לחץ מתמיד של משקיעים, שמצפים מהנהגת החברה בראשות המנכ"ל דיק קוסטולו (Dick Costolo) לשקף בדוחות את הגידול במספר המשתמשים ואת ההשפעה הגוברת שיש לפלטפורמה בחברה האמריקאית. עד כה, ציפיות המשקיעים לא נענו במלואם. מניית טוויטר אמנם טיפסה חזק מתחילת השנה (כמעט 45%, עד הערב), כך שבהיבט זה אין תלונות. מנגד, מאז הנפקתה בנובמבר 2013, החברה אינה מצליחה לדווח על רבעון רווחי.
במקביל, טוויטר דיווחה היום על רכישת חברת השיווק TellApart, בעסקה שפרטיה הפיננסיים לא נחשפו. העסקה צפויה להיות מושלמת בתחילת יוני. בנוסף דיווחה על כניסה לשיתוף פעולה עם פלטפורמת הפירסום DuobleClick של גוגל.
קונספט חדש
לראשונה מאז הנפקת החברה בנובמבר 2013, דוחות טוויטר לא כוללים את נתוני הצפיות ב-timeline – נתון שכולל את מספר הביקורים של המשתמשים בעמוד הטוויטר ואת כמות הרענונים שנעשים לעמוד (פיד) על מנת לעקוב אחר ציוצים חדשים או לבצע חיפוש.
הנתון האמור הוא היחיד שסיפק מידע על מידת המעורבות הפעילה של משתמשי הרשת החברתית. ואולם, בחודשים האחרונים אנשים בכירים בחברה, כמו גם אנליסטים בשוק, טענו כי הנתון אינו רלבנטי יותר להערכת מצבה של טוויטר. זאת מאחר שבשנה האחרונה ביצעה טוויטר עדכונים ושינויים, המאפשרים למשתמש לקבל את השירות מבלי לרענן את הפיד. בנוסף, טוויטר החלה לשלב מודעות (ולרשום הכנסות) לצופים בציוצים שאינם נכנסים לשירות.
"בכנות, אני אישית מעדיף להישאר בלי מידע מאשר עם מידע רע", אמר האנליסט הית' טרי (Heath Terry) מגולדמן זאקס בתגובה לידיעה על הסרת הנתון מהדוחות. מנגד, האנליסט מארק מאהאניי (Mark Mahaney) מ-RBC Capital אמר כי "פחות גילוי הוא תמיד דבר רע. אני מוכן לקבל את הטענה שהנתון שהוסר לא היה שימושי, אך השאלה היא מהו הנתון החדש שתציג טוויטר?".
אירועים ברבעון
בשבוע האחרון של מרץ - השבוע שחתם את הרבעון הראשון – יצאה חברת המחקר eMarketer בתחזית לפיה טוויטר עומדת לעקוף השנה לראשונה את יאהו בשוק הפרסום בבאנרים בארה"ב. על פי תחזיתה של eMarketer, טוויטר תהפוך במהלך 2015 לחברה השלישית בגודלה בתחום זה, אחרי פייסבוק וגוגל.
על פי הדו"ח, טוויטר צפויה להרוויח השנה 1.34 מיליארד דולר מפרסומות מסוג זה בשוק האמריקאי, לעומת 830 מיליון דולר בשנה שעברה (צמיחה של 91%), כאשר הכנסותיה של יאהו יגדלו במידה מזערית בלבד, מ-1.23 מילארד דולר ל-1.24 מיליארד דולר. נתח השוק של טוויטר יסתכם השנה ב-5%, לעומת 4.6% בלבד ליאהו.
בחודש מרץ ביצעה טוויטר את אחד הצעדים המרכזיים שלה בשנה האחרונה, עם השקת אפליקציית פריסקופ (Persicope), המתחרה המרכזית של Meerkat - שהפכה בעצמה בחודשים שקדמו להשקה להצלחה אדירה. שתי האפליקציות מאפשרות לצאת בשידור חי מהטלפון החכם ולשתף בו חברים ועוקבים ברשתות החברתיות.