ספר חדש: אלון מאסק ניסה למכור את טסלה לגוגל ב-2013
מאסק ביקש 6 מיליארד דולר על חברת המכוניות החשמליות, והתנה את הרכישה בהשקעה נוספת של 5 מיליארד דולר בהרחבת מפעלים
אלון מאסק, היזם המיליארדר שעומד מאחורי חברת המכוניות החשמליות טסלה, ניהל מגעים ותכנן למכור את החברה לגוגל, אך העסקה בסופו של דבר לא יצאה לפועל, כך חושף ספר חדש על מאסק.
- דיווחים: פרויקט הרכב המסתורי של אפל - פיתוח של מכונית חשמלית
- ההאטה בשוק הסיני מסכנת את פרויקט טסלה של אלון מאסק
- מנכ"ל טסלה, אלון מאסק: נהפוך לרווחיים רק ב-2020
בספר, שעומד להתפרסם בקרוב בארה"ב וייקרא אלון מאסק: טסלה, ספייסX והמסע לעבר העתיד הפנטסטי (Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future) מתארת המחברת אשלי ואנס, המשמשת גם ככתבת של בלומברג, כיצד נפגש מאסק במרץ 2013 עם חברו, מנכ"ל גוגל לארי פייג' והחל לנהל משא ומתן על מכירת טסלה לגוגל.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
באותה תקופה חלה ההאטה במכירות של המכונית מודל אס של טסלה בעקבות שמועות על כך שהמכונית החשמלית מחליקה ואינה ברמה של שאר מותגי היוקרה. לפי התיאור של ואנס, מאסק הציע למכור את החברה עבור 6 מיליארד דולר, אך ביקש שיושקעו 5 מיליארד דולר נוספים על הרחבת המפעלים של טסלה.
מאסק דרש גם כי גוגל תשאיר אותו כמנכ"ל החברה במשך שמונה שנים נוספות עד שטסלה תייצר דור שלישי של מכוניות חשמליות, ושלאורך התקופה הזו תוודא גם שהחברה ממשיכה לפעול. פייג' ומאסק לחצו ידיים לאחר שהסכימו על התנאים הכלליים של המשא ומתן, ועורכי הדין של החברות אף החלו לעבוד על המסמכים. עם זאת, ואנס מודה כי לא ברור עד כמה החברות היו קרובות למיזוג. לטענתה, הדרישות הפיננסיות של מאסק "הפרידו בין החברות".
בינתיים המכירות של טסלה התאוששו. עבור אותו רבעון ראשון של 2013 החברה דיווחה על מכירות בגובה 562 מיליון דולר ורווח של 11 מיליון דולר, כך שמאסק הודה לפייג', אך ויתר על היוזמה.