סלקום גייסה 20 אלף מנויי טלוויזיה, ההכנסות ב-2014 ירדו ב-7.2%
הירידה בהכנסות נובעת מקיטון משמעותי של 11.1% בהכנסות ממכירת שירותי סלולר כתוצאה מהתוכניות המוזלות המוצעות בשוק
התחרות האינטנסיבית בשוק הסלולר ממשיכה לתת את אותותיה בדו"חות החברות הוותיקות. סלקום רשמה במהלך 2014 ירידה של 7.2% בהכנסות שהסתכמו ב-4.5 מיליארד שקל, לעומת 4.9 מיליארד ב-2013.
- נחתם הסכם קיבוצי תקדימי בסלקום - העובדים יקבלו חלק מרווחי החברה
- לקראת מימוש המניות: אי.די.בי עשויה להזדקק להיתר שליטה חדש בסלקום
- "yes קיבלה הקלות, אז שלא תתלונן על סלקום"
גם ברבעון הרביעי רשמה סלקום ירידה של 5.7% בהכנסות לעומת רבעון מקביל ב-2013, ואלו הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל. החברה סבלה ברבעון הרביעי מירידה חדה של 14.5% בהכנסות ממכירת שירותים, מגמה שכרגע לא נראה שעומדת להיעצר. גם ברמה הרבעונית הצליחה סלקום לקזז את הפגיעה באמצעות שיפור במכירת ציוד.
ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות) של סלקום ב-2014 עמד על 1.28 מיליארד שקל, ירידה של 4% לעומת שנה קודמת. ברבעון הרביעי נרשמה ירידה חדה עוד יותר של 15.8% ב-EBITDA לעומת רבעון מקביל.
בשורה התחתונה מסיימת סלקום את 2014 עם רווח נקי של 354 מיליון שקל – עלייה של 22.9% לעומת 2013. העלייה ברווח הנקי נובעת מירידה של 19.5% בהוצאות המימון ב-2014 עקב ירידה בהוצאות הריבית וירידה בהפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן. הרווח הנקי של סלקום ברבעון הרביעי עמד על 55 מיליון שקל, ירידה של 46.1% לעומת רבעון מקביל.
סלקום מדווחת על אובדן של 125 אלף מנויים נטו במהלך 2014, מתוכם 43 אלף מנויים ברבעון הרביעי. ההכנסה הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-2014 ב-72.1 שקל לעומת 78.5 שקל ב-2013.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
סמנכ"ל הכספים שלומי פרילינג אמר כי "אשר לרבעון הראשון של 2015, כפי שכבר דיווחנו, ברבעון זה נראה לראשונה את השפעת הכניסה לתחום הטלוויזיה עם גידול בעלויות התוכן והשיווק לצד השפעה מינורית בהכנסות כצפוי בשלבי חדירה ראשוניים לתחום פעילות חדש ובהתאם לתוכנית העסקית של החברה ובנוסף, בעקבות ההסכם הקיבוצי שעליו חתמה החברה, צפויה החברה לרשום הוצאה חד פעמית בסך של כ- 30 מיליון שקל". כלומר סלקום עומדת לפני פגיעה משמעותית בתוצאות ברבעון ראשון של 2015.