מנכ"ל AOL אמר שהחברה עוברת "למצב השקעות" - וריסק את המניה
טים ארמסטרונג הוסיף ואמר כי בכוונתה של AOL, להתמקד במותגים פופולריים כגון TechCrunch ולהפוך אותם לגלובליים
מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, אמר היום (ד') לאחר פרסום דו"חות החברה כי השנה הם יעברו להשקיע כספים במותגים שבבעלות החברה בניסיון להפוך את החברה לתחרותית יותר.
השנה הנוכחית תהיה החברה "במצב השקעה", אמר ארמסטרונג בראיון לבלומברג, לאחר שהחברה דיווחה כי רווחיה לרבעון הרביעי עקפו את תחזיות האנליסטים.
בכוונתה של AOL, המפעילה של אתר ה"האפינגטון פוסט" ואתרים פופולריים אחרים, להתמקד במותגים פופולריים כגון TechCrunch ולהפוך אותם לגלובליים, אמר ארמסטרונג.
AOL מתמקדת בפרסום אוטומטי העושה שימוש במחשבי על לרכישתם ולמכירתם של שטחי פרסום ברשת. זאת על מנת לייעל ולמקד את מאמצי השיווק שלה ולהגיע ללקוחות רלוונטיים.
בחודש שעבר פיטרה החברה מניו יורק 150 עובדים, רובם מחטיבת המכירות. נכון לסוף 2013 העסיקה AOL כ-5,000 עובדים ברחבי העולם.
לגבי הרבעון הרביעי של AOL דיווחה החברה כי רווחיה, לא כולל הוצאות חד פעיות, עמד על 92 סנט למנייה, זאת לעומת רווח נקי של 71 סנט למניה לפי תחזיות האנליסטים.
הכנסות החברה רשמו עלייה של 5% ל-710.3 מיליון דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 721.9 מיליון דולר.
תעשיית הפרסום הדיגיטלי היא תחום הצומח במהירות לעומת מספרי מנויים היורדים בהתמדה. כמעט מחצית מהמודעות המופיעות באתריה של AOL נמכרות כעת באופן אוטומטי. רווחים של חטיבת הפלטפורמה של החברה, הכוללת פרסום דיגיטלי, עלו ביותר מפי שניים ל-13.5 מיליון דולר, עם הכנסות שטיפסו ב-20%.
טכנולוגיית הפרסום הדיגיטלי של AOL ווידאו און ליין הפכו את החברה ליעד פוטנציאלי להשתלטות מצד וריזון, שחיפשה הזדמנויות רכישה או מיזוג עם AOL.
בנוסף, המשקיע האקטיביסטי Starboard Value הגדיל את הלחצים על יאהו בחודש שעבר כדי שתנסה להגיע למיזוג עם AOL, אולם מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר דחתה נסכם אפשרי עם AOL.