בלעדי לכלכליסט
ביינארט מחזר אחרי מטומי: בדרך למדד ת"א־100
הבורסה הישראלית הציעה לחברת הפרסום הדיגיטלי להירשם גם אצלה. אך המסלול שדרכו מטומי רשומה למסחר בבורסת לונדון, עשוי לעכב את הפיכתה לדואלית
מטומי, חברת הפרסום הדיגיטלית, בוחנת רישום כפול בבורסת תל אביב, כך נודע ל"כלכליסט". אם הרישום ייצא לפועל, הוא צפוי להתבצע דרך מסלול הרישום הכפול בבורסה. אולם מטומי, שרשומה בבורסת לונדון במסלול ה־High Growth שנוסד רק לפני כשנה, ניצבת בפני בעיה מאחר שחוק הרישום הכפול בבורסה הישראלית מאפשר
רישום כפול ניתן רק לחברות הנסחרות ברשימה הראשית בלונדון, בנאסד"ק ובבורסת ניו יורק. הפתרון האפשרי לכך הוא שינוי בתקנות הרישום הכפול, כך שיכיר ברישום ברשימת ה־High Growth כרישום ברשימה הראשית של לונדון. השינוי בתקנות תלוי ברשות ני"ע, מאחר שמדובר בהליך שמצריך חקיקה ואינו תלוי בבורסה המקומית.
מטומי, שנסחרת לפי שווי של 360 מיליון דולר, תיכנס למדד ת"א־100, אך לא למדד ת"א־25, מאחר ששווי השוק המינימלי של חברה במדד עומד כיום על כ־4 מיליארד שקל.
מטומי, בניהולו של עופר דרוקר, נרשמה למסחר דרך מסלול ה־High Growth, משום שהרשימה הראשית בבורסת לונדון דורשת שיותר מ־25% מהמניות יהיו בידי מחזיקים אירופים. אם לא ישונו התקנות בבורסה הישראלית, מטומי תוכל להמתין עד שחלקם של המחזיקים האירופים יגדל, ואז להירשם למסחר ברשימה הראשית בבורסת לונדון ואז לבקש לבצע רישום כפול.
מסלול ה־High Growth נוסד בשנה האחרונה והוא למעשה שלוחה של הרשימה הראשית, וכאשר נכתבו התקנות לרישום כפול הם כללו רק את רשימת הפרימיום. חברות ברשימת ההיי-גרות' הן חברות שצפויות בעתיד להיכנס לרשימה הראשית אולם בעת הנוכחית אין להן חלק מהמאפיינים הדרושים ברשימה זו, ובמקרה של מטומי, כ-25% מבעלי המניות צריכים להיות אירופאיים. ההיי גרות' אינו רשימה משנית בלונדון, כגון ה-AIM.
הבורסה בתל אביב היא זו שהציעה למטומי לבצע רישום כפול. הבורסה הישראלית עושה מאמץ לצירוף חברות טכנולוגיה ישראליות למסחר בתל אביב בתקופה האחרונה, זאת לאחר מחיקתה של מלאנוקס מהמסחר לפני כשנה על רקע הרגולציה המכבידה.
ביום שלישי השבוע הודיעה מטומי על רכישת MobFox, פלטפורמת פרסום למובייל באירופה, תמורת 17.6 מיליון דולר. העסקה תמומן ב־9 מיליון דולר במניות של מטומי והיתרה במזומן. MobFox, שממוקמת בווינה, אוסטריה, הוקמה על ידי ג'וליאן זטמייר ב־2010 ומעסיקה 30 עובדים ברחבי העולם. הכנסותיה השנתיות של החברה מוערכות ב־20 מיליון דולר. לפני כשבוע הודיעה מטומי על כניסתה של פובליסיס כשותפה אסטרטגית בחברה, כאשר פובליסיס רכשה 24.9% ממטומי בתמורה ל־80 מיליון דולר.
פובליסיס רכשה את מניותיה מבעלי המניות של מטומי, כך שלא מדובר במהלך הכרוך בכניסת כסף לתוך החברה, אלא לכיסיהם של בעלי המניות הנוכחיים, ובהם היו"ר אילן שילוח והמנכ"ל דרוקר. רכישה נוספת של מטומי התרחשה לפני הנפקת החברה ביולי, שבה היא גייסה כ־70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר. החברה העלתה את חלקה בטים אינטרנט הגרמנית מ־20% ל־70%.
מטומי פעילה בענף הפרסום הדיגיטלי, ויש לה כ־1,500 לקוחות בפלטפורמות פרסום דוגמת פייסבוק, מובייל ודואר אלקטרוני. מודל ההכנסות של החברה שונה ממודל הפרסום המסורתי של חברות פרסום באינטרנט, שמבוסס על הקלקות על חשיפות ופרסומות. מטומי גובה תשלום מהלקוחות רק כשהלקוח מזמין את המוצר של החברה המפרסמת.
את המחצית הראשונה של השנה סיכמה מטומי עם הכנסות של 129 מיליון דולר, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם ב־12.7 מיליון דולר, עלייה של 60% לעומת התקופה המקבילה. מאז הנפקתה איבדה מטומי כ־1%. סקטור חברות האינטרנט ירד ב-6% בתקופה המקבילה.