פרוטרום רוכשת חטיבת טעמים וצבעים טבעיים ב-35 מיליון דולר
החטיבה של חברת מונטנה ייצרה מכירות של 52.5 מיליון דולר בשנת 2013. אורי יהודאי: "הרכישה תכניס את פרורטום לראשונה לצ'ילה ופרו"
15:3030.09.14
"יש לנו צנרת של רכישות באמריקה הלטינית – זה אזור ששמנו אותו כיעד להתרחבות לפני כמה שנים כחלק מהתוכנית להתרחב בשווקים מתפתחים". כך אמר היום (ג') ל"כלכליסט" אורי יהודאי, נשיא פרוטרום,
לאחר שהחברה דיווחה על רכישת חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים של חברת מונטנה תמורת 35 מיליון דולר (28.5 מיליון דולר במזומן והשאר בנטילת חוב).
החטיבה ייצרה מכירות של 52.5 מיליון דולר בשנת 2013, ומחיר הרכישה משקף מכפיל EBITDA (רווח ללא פחת, הפחתות, ריבית ומס) של 7. לדברי יהודאי, "המכפיל הוא המכפיל הממוצע ששילמנו על רכישות כאלה בשנתיים האחרונות". כמו כן, הרכישה תכניס את פרוטרום, העוסקת בתמציות טעם וריח, לראשונה לצ'ילה ופרו, וכן תספק לה כניסה לשוק הצבעים הטבעיים – שוק משלים לשוק תמציות הטעם והריח ליצרני מזון.
הרכישה עליה דיווחה פרוטרום היא חלק ממסע רכישות אגרסיבי של החברה בשנים האחרונות, שהחליטה כי רכישות והשבחת חברות היא הדרך המרכזית שלה להתרחב ולגדול בשוק תמציות הטעם והריח. פרוטרום ביצעה 13 רכישות כאהל מתחילת 2011, בסכום כולל של כ-330 מיליון דולר.
קראו עוד בכלכליסט:
- נשיא פרוטרום: "בתעשייה שצומחת 3% בשנה, אנחנו יודעים לצמוח יותר"
- "חברות המזון בארץ מרוויחות פחות מבחו"ל, אנו לא הגורם ליוקר המחיה"
- הרכישות של פרוטרום הביאו לשיא ברווח הנקי ברבעון
אורי יהודאי צילום: עמית שעל
מדובר ברכישה שלישית של פרוטרום באמריקה הלטינית – אחרי רכישת חברת ארומה מגואטמלה ב-2013 תמורת 12.5 מיליון דולר, וכן אחרי רכישת מילנר הברזילאית בשנת 2012 תמורת 15.7 מיליון דולר. פרוטרום הקימה בעצמה גם פעילות עצמאית בקוסטה ריקה ב-2010.
בולמוס הרכישות של פרוטרום מחייב את החברה להציג שיפור מתמיד במכירות וברווחים שלה. במחצית הראשונה של 2014 הציגה פרוטרום מכירות של 1.4 מיליארד שקל, צמיחה של 20.4% לעומת המחצית המקבילה, ורווח נקי של 148.5 מיליון שקל, זינוק של 30.7% לעומת המחצית המקבילה.