דלתא גייסה 168 מיליון שקל; טמפו השלימה השלב המוסדי
יצרנית ההלבשה התחתונה הנפיקה אג"ח בריבית משתנה. טמפו קיבלה בשלב המוסדי התחייבויות לרכישת אג"ח בהיקף של 103 מיליון שקל בריבית שקלית של 3.2%
שוק הנפקות האג"ח ממשיך לרכז עניין: טמפו משקאות דיווחה ביום חמישי על סיום שלב מוסדי בגיוס אג"ח. יצרנית המשקאות והבירה שבשליטת ז'ק בר ואמיר בורנשטיין קיבלה התחייבויות של 103 מיליון שקל ממוסדיים לגיוס אג"ח בריבית שקלית של 3.2%. מידרוג העניקה לאג"ח של טמפו דירוג של A2. שיעור הריבית הסופי בסדרת האג"ח החדשה ייקבע במכרז הציבורי.
מדובר בסדרת אג"ח חדשה בהיקף של עד 150 מיליון שקל שנועדה להחליף חוב בנקאי. לטמפו יש סדרת אג"ח קודמת של 72.2 מיליון שקל, שהונפקה במרץ 2010, ונסחרת בתשואה לפדיון ברוטו של כ־2%. את המחצית הראשונה של 2014 סיימה טמפו עם ירידה של 3.6% במכירות ל־554 מיליון שקל, לעומת המחצית המקבילה. הירידה נבעה בעיקר מהגדלת מכירות שהתרחשה לקראת סוף המחצית המקבילה, וכניסת המיסוי החדש על האלכוהול לתוקף הביאה להתנפלות של הצרכנים על מוצרים שעמדו להתייקר.
הרווח התפעולי של טמפו ירד ב־2.3% ועמד במחצית על 55 מיליון שקל. בזכות ירידה בהוצאות המימון סיימה טמפו בשורה התחתונה עם רווח נקי של 31.7 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת המחצית המקבילה.
בנוסף השלימה חברת דלתא מכרז ציבורי. חברת ההלבשה התחתונה, בשליטת אייזיק דאבח, דיווחה על השלמת גיוס של 168.4 מיליון שקל באג"ח בריבית משתנה. הריבית באג"ח דלתא נקבעה על תלבור פלוס 2.1%. ההשתתפות של הציבור היתה דלה בגיוס, וכל הביקושים שהזרים הציבור (8.4 מיליון שקל) נענו.
מגמת ההשתתפות הדלה של הציבור במכרזים הציבוריים מאפיינת גיוסי אג"ח שמצליחים בשלב המוסדי. ההתנפלות של המוסדיים בשלב המוסדי דוחקת את הריבית למטה, מה שמוריד את הכדאיות של המשקיעים מהציבור לרכוש את האג"חים במכרז.
דלתא סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2014 עם עלייה של 6% במכירות, שהסתכמו ב־487 מיליון דולר. במחצית השנה רשמה דלתא רווח תפעולי של 30.4 מיליון דולר, לעומת 25.5 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד, העלייה של 19%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עומד על 18.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה — קפיצה של 20% לעומת התקופה המקבילה.