נחשף בכלכליסט
ההנפקה הישראלית הגדולה אי פעם: מובילאיי גייסה 890 מיליון דולר
ההנפקה אותה חשף לראשונה גולן חזני ב"כלכליסט" בוצעה לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר; לחתמי ההנפקה אופציה לרכוש 5% נוספים ממניות החברה כך שהגיוס צפוי לעלות לכ-940 מיליון דולר
- מובליאיי לוהטת: בעלי החברה ימכרו 27 מיליון מניות תמורת עד 630 מיליון דולר
- מובילאיי מקפיצה את השווי בהנפקה ל־4.5 מיליארד דולר
- הביומד הישראלי יציף את נאסד"ק עד סוף יולי
מדובר בשווי הגבוה אף יותר מזה שנמסר בתחזית האחרון המעודכנת שהוציאה החברה ביום רביעי האחרון ואשר עמד על 23-21 דולר למניה, מאחר שבסופו של דבר הונפקו המניות במחיר של 25 דולר למניה. לחתמי ההנפקה אופציה לרכוש 5% נוספים ממניות החברה כך שהגיוס צפוי לעלות אף יותר - לכ-940 מיליון דולר.
מובילאיי תיסחר מהיום תחת הסימול MBLY. החברה, המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות התרעה למכוניות נגד תאונות דרכים מכרה 27.75 מיליון מניות, מתוכן 8.32 מיליון מניות שלה, וכן במסגרת הצעת מכר בידי בעלי מניותיה בהיקף של 19.43 מיליון מניות. גולדמן סאקס היה החתם המוביל של ההנפקה לצד מורגן סטנלי.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
205 מיליון דולר ייכנסו לקופת החברה ואילו 685 מיליון דולר ייכנסו לכיסיהם של בעלי המניות שמכרו בהנפקה. בין אלה בולט בנק לאומי באמצעות זרוע ההשקעות לאומי פרטנרס שמכר חלק מאחזקותיו בשנה שעברה תמורת כ-200 מיליון שקל. שוויין של המניות שנותרו בידו משקף לו רווח על הנייר של 310 מיליון שקל. לאומי פרטנרס המנוהל בידי ירון בלוך והיו"ר דני צידון, נכנס להשקעה ב-2008 תמורת 60 מיליון שקל ואחרי שמימש בשנה שעברה חלק מהאחזקה הוא רושם רווח של יותר מפי 8 על הכסף. עבור לאומי מדובר בהשקעה הטובה והרווחית ביותר שרשם הבנק אי פעם. בלוך היה מי שהוביל את ההשקעה ב-2008 ובהמשך עוד הגדיל את האחזקה ושיווק את הרכישה למוסדיים האחרים - כלל, מגדל, פסגות ומנורה - שגם הם ייהנו מרווחים של 200-100 מיליון שקל.
דלק רכב של גיל אגמון תמכור גם היא מניות בהיקף של 180 מיליון דולר ותרשום רווח עצום. גם לב לבייב, אילן בן-דב ואריק שטיינברג ירשמו רווחים של עשרות מיליוני דולרים.
ההצלחה המסחררת של החברה שנוסדה ע"י פרופסור אמנון שעשוע ומנוהלת ע"י זיו אבירם מתבטאת בצמיחה מואצת, שבאה לידי ביטוי בהסכמים שחתמה עם יצרני רכב בעולם. מובילאיי מפתחת באחרונה מערכות לנהיגה אוטונומית, האמורות לאפשר למכוניות לנסוע ללא נהג, ובמסגרת זו היא משתפת פעולה עם יצרנית הרכב האמריקאית טסלה. המייסדים שווים על הנייר כ-900 מיליון דולר יחד.