סומוטו רוכשת את ג'ניו תמורת 34.1 מיליון דולר במזומן ובמניות
ג'ניו פיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט יחד עם פלטפורמת פרסום עליהן רשמה פטנטים
- סומוטו רכשה את טאבאטו ב-3.6 מיליון שקל
- סומוטו ממשיכה לצמוח: גייסה 20 מיליון שקל
- סומוטו השלימה הנפקה של 20.1 מיליון שקל
ג'ניו פיתחה טכנולוגיות בינה מלאכותית לצורך ניתוח התנהגות משתמשים באינטרנט יחד עם פלטפורמת פרסום עליהן רשמה פטנטים. הכנסות החברה נובעות משיווק, הפצה ומוניטיזציה מבוססי התאמה אישית למשתמש בסביבת מחשבי מאק.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
ג'ניו הוקמה בשנת 2008. הכנסות החברה מפרסום, הפצה וחיפוש בשנת 2013 הסתכמו בכ-5.2 מיליון דולר, עם רווח תפעולי של כ-1.4 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2014 הסתכמו בכ-3.5 מיליון דולר, עם רווח תפעולי בסך כ-1.6 מיליון דולר.
החברה הוקמה על ידי המנכ"לית, יזמית האינטרנט סול צבי, והיו"ר יעקב טננבוים. צבי הינה מומחית בתחום אבטחת מידע ופרטיות ויוצאת מטה מיקרוסופט העולמית. טננבוים, יזם ומשקיע בחברות הייטק בשוק הישראלי והבינלאומי, עמד בראש חברות שנמכרו לתאגידי ענק כגון: SPL ישראל, InsureWorx, וסבראטק. עובדי ג'יניו ימשיכו לעבוד בחברה לאחר המיזוג. השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים, לרבות קבלת אישור אסיפת בעלי המניות של סומוטו ובעלי המניות של ג’ניו, וצפויה עד תחילת ספטמבר 2014.
מוצר הדגל של ג'ניו הינו עמוד חדשות ותכנים מותאמים אישית על פי העדפת המשתמש. הדף מותקן על מחשב הקצה של המשתמש ואוסף מידע לגבי התנהגותו וצריכת התכנים שלו, כל זאת תוך שמירה על פרטיותו. כמחצית מהכנסות ג'ניו נובעות מפרסום ושיווק בדף הבית החכם, בו היא משלבת קופסאות חיפוש שלגוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים, וזכאית לתשלומים הנובעים משאילתות החיפוש של המשתמשים.
בנוסף, ג'ניו פיתחה מערכת פרסום, Advertorial, המסוגלת להפיץ תכנים שיווקיים המותאמים אישית למשתמשים, תוך פילוח מדויק, ובכך מאפשרת למפרסם למקסם את שיעור ההכנסות והמחיר לפרסום בפלטפורמה. ג'ניו זכאית להכנסות כתוצאה מהקלקה או חשיפה של הפרסומת למשתמש. המחצית השנייה של ההכנסות נובעת ממנוע ההתקנה החכמה שפיתחה ג'ניו לסביבת המאק להתקנת תוכנות אשר אושרו על ידה מראש למחשבי Mac OSX.